Resultats
Repsol guanya un 8% més el 2025 i puja el dividend a un euro
Els pròxims 12 mesos la companyia augmentarà en un 50% la producció de petroli a Veneçuela, i en un 10% la de gas
Repsol va obtenir un resultat net de 1.899 milions d’euros el 2025, un 8,1% més que l’any anterior, en un context de preus més baixos del petroli i del gas i uns marges moderats en el refinament. La petroliera va anunciar ahir el compromís d’augmentar la retribució als accionistes fins a 1,051 euros per acció aquest 2026. Es tracta d’un dividend un 7,8% superior al del 2025, quan va repartir 0,975 euros per títol.
A més, el Consell d’Administració va aprovar dimecres un primer programa de recompra d’accions de fins a 350 milions d’euros amb l’objectiu de tornar a reduir capital social.
Notícies relacionadesD’aquesta manera, la companyia destinarà prop de 1.900 milions d’euros a retribuir els seus accionistes durant aquest any, davant els prop de 1.800 milions de l’any passat (1.100 milions en dividend en efectiu i 700 milions en recompres d’accions per reduir capital). Entre el 2024 i el 2025, Repsol ha repartit prop de 3.800 milions d’euros.
El conseller delegat de Repsol, Josu Jon Imaz, va prometre al president dels Estats Units, Donald Trump, que triplicarien la producció de petroli els pròxims tres anys si les circumstàncies acompanyaven. Dos mesos després de la reunió a la Casa Blanca i després de rebre la llicència de l’Administració americana per poder operar al país caribeny, la petroliera espanyola va anunciar ahir un augment del 50% de la seva producció de petroli al país, i del 10% del gas.
- Detenen una dona acusada de robar 920 euros d'una parròquia de Barcelona que havien de servir per pagar les excursions d'uns nens
- Garriguella estrena un mirador dedicat als 380 búnquers de la Línia Pirineus
- Per què la cançó "Cargol, treu banya" torna a ser un èxit entre els joves?
- Drogues i neurologia Una dosi única de psilocibina deixa empremta al cervell un mes després
- Al minut Guerra de l’Iran, en directe: última hora | Nova negociació entre els EUA i l’Iran per aconseguir la pau
