Balanç anual

El Port de Barcelona va ingressar 206 milions el 2025

El resultat d’explotació va caure un 6% per l’impacte del finançament de la terminal BIT

El Port de Barcelona va ingressar 206 milions el 2025
1
Es llegeix en minuts
Cristina Buesa
Cristina Buesa

Periodista

Especialista en infraestructures de mobilitat i la Copa Amèrica de vela.

ver +

El Port de Barcelona ha tancat l’exercici 2025 amb una xifra de negoci de 206 milions d’euros, un 3% més que l’any anterior, i ha consolidat per segon any consecutiu uns ingressos anuals per sobre dels 200 milions, segons van anunciar ahir els seus responsables. L’increment de la facturació es va basar principalment en les taxes de concessió, que van aportar 96 milions d’euros, i en les taxes d’utilització, vinculades als trànsits i a l’activitat portuària, que van sumar 97 milions més.

El resultat d’explotació es va situar en 47 milions d’euros, un 6% menys que el 2024, com a conseqüència de l’impacte extraordinari derivat de l’operació de finançament de la nova terminal de cafè Barcelona International Terminal (BIT). Tal com es va anunciar, l’autoritat portuària assumeix 10 milions d’una inversió total de 30 milions destinada a la construcció d’aquesta infraestructura. El projecte respon a la necessitat de traslladar la terminal de cafè per permetre l’ampliació de la planta de proteïna vegetal de la companyia agroindustrial Elian, una actuació que comporta una inversió de 200 milions i que situa Barcelona com un hub logístic clau per a la indústria agroalimentària europea.

Notícies relacionades

Quant a les aportacions al sistema portuari estatal, el port barceloní hi va contribuir el 2025 amb 14,6 milions d’euros, fet que el torna a situar com el principal contribuent, amb una aportació un 45% superior a la del segon port. A aquesta xifra s’hi sumen els nou milions corresponents a l’impost de societats de l’exercici 2025, de manera que la contribució total a l’Estat supera els 23 milions, l’equivalent a l’11% de la facturació.

El deute bancari es va reduir en 18 milions d’euros durant l’exercici i es va situar en 88 milions, amb una ràtio del 4% sobre els fons propis de l’Autoritat Portuària. Aquestes dades, juntament amb un cash flows de negoci de 114 milions d’euros i un saldo de tresoreria de 365 milions, situen el Port de Barcelona en una posició financera sanejada, "pràcticament no tenim deute", va remarcar la sub directora general de Finances, Gestió Corporativa i Estratègia, Míriam Alaminos.

Temes:

Barcelona Sumar