Isdin comunica l’adeu de Marian Puig com a president de la companyia
La firma de dermatologia informa d’una «transició ordenada» per buscar successor / El membre de la família Puig continuarà com a president d’honor
El que era un rumor a veus als despatxos de poder de les empreses catalanes es va fer ahir oficial: Marian Puig ha abandonat la presidència d’Isdin, un càrrec que ocupava des del 2015. Tal com va avançar EL PERIÓDICO, el directiu, membre de la família Puig, feia un temps que abandonava els diferents càrrecs que ocupava per dedicar-se a la gestió del seu patrimoni. Diferents fonts havien assegurat que aquest adeu gradual (el directiu va deixar el patronat d’ESADE i de la fundació IQS Empreses) afectava també Isdin, informació que la companyia no va voler confirmar a aquest mitjà, però que va admetre finalment ahir en un comunicat.
Fonts empresarials expliquen que des de la setmana passada Marian Puig reconeixia en privat que havia abandonat Isdin i ahir mateix ho va anunciar als directius de l’empresa. Els empleats del grup ho van saber a l’auditori d’Isdin en una reunió feta a la tarda. Isdin va anunciar que obrirà ara "una transició ordenada" per nomenar un nou president. Marian Puig passarà a ostentar el càrrec de president d’honor, mentre que el pes de l’empresa continuarà recaient en Juan Naya, conseller delegat de la companyia des del 2016.
L’empresa va voler agrair el seu paper a Puig, que va entrar a la companyia el 2002 i que feia una dècada que n’era president: "En aquests gairebé 25 anys, Marian ha construït un projecte empresarial d’èxit el llegat del qual va molt més enllà del que són les xifres econòmiques. Ha creat una organització basada en el talent, el compromís, i en la qual els valors de l’empresa familiar impregnen tota la cultura corporativa, i això que fa d’Isdin un lloc únic", va manifestar Naya.
L’accionariat
L’accionariat d’Isdin es reparteix a mitges entre les famílies Puig i Esteve, dels laboratoris Esteve. De fet, els presidents també s’han alternat: a Marian Puig el va precedir Antoni Esteve. La companyia de productes dermatològics va tenir unes vendes el 2024 de 642 milions (un 13% més interanual) i uns beneficis de 66 milions (un 32% més); les previsions per a aquest any són bones i la companyia espera continuar creixent a doble dígit. En total, Isdin opera a 65 països, dels quals té filial a 14, i ocupa 1.700 empleats arreu del món.
Notícies relacionadesMarian Puig va decidir reduir el ritme professional el 2024, just l’any en el qual la perfumera Puig va sortir a borsa. Ho va fer a un preu de 24,50 euros i 20 mesos després l’acció està en 15 euros. Aquesta caiguda abrupta ha suposat un cop per als inversors que van acudir a comprar accions, tant minoritaris com institucionals –La Caixa n’és un–, i fins i tot per als alts directius de Puig, que la companyia va rescatar recomprant-los les seves accions. En l’entorn dels Puig la caiguda en borsa ha generat molt malestar, ja que la família va animar amics i coneguts a acudir a la sortida a borsa i els que els van donar confiança s’han vist perjudicats. El malestar intern en una família poc acostumada a les dificultats empresarials va propiciar fins i tot que es qüestionés la figura de Marc Puig, a qui es considera artífex de l’èxit d’una companyia la presidència de la qual va assumir el 2007 en un moment de dificultats del grup perfumer.
Les pèrdues que va propiciar la sortida a borsa van enriquir la família Puig, ja que els seus accionistes, 13 dels 14 cosins de la tercera generació, van aconseguir vendre part de la seva participació a un preu molt alt i van obtenir així la liquiditat que buscaven després d’anys d’acumular patrimoni. Els comptes de Puig SL, el hòlding de la família, van reflectir un benefici de 1.177 milions d’euros. A més, la companyia perfumera va pagar 186 milions als accionistes com a dividend a compte de la prima d’emissió.
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Crisi ramadera Illa admet que la Generalitat ja sospitava de l’arribada de la pesta porcina dos dies abans de la declaració oficial
- A instàncies de l’Ajuntament Un ampli dispositiu policial desallotja a Badalona uns 200 migrants de l’assentament més gran de Catalunya
- TELECOMUNICACIONS Telefónica llança la seva oferta final de l’ero amb 4.554 sortides i acosta l’acord amb els sindicats
