Seat assegura el futur amb la planta de muntatge de bateries a Martorell

La instal·lació permetrà la producció de dos models nous 100% elèctrics el 2026

Seat assegura el futur amb la planta de muntatge de bateries a Martorell
2
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Director de Motor de Prensa Ibérica

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Una bateria cada 45 segons, 1.200 packs complets cada dia, 300.000 a l’any, 64.000 metres quadrats d’instal·lació. Aquestes són les xifres que Seat SA presenta amb la inauguració ahir de la nova planta de muntatge de bateries a Martorell. Situada al cor de la planta de Seat i Cupra, abraçant el Centre Tècnic i pensada per prestar servei a les fàbriques del grup Volkswagen (ara per ara) a Europa, la planta de muntatge és la punta de llança següent en l’electrificació de la marca espanyola. Un treball que s’emmarca en el projecte Future Fast Forward, una iniciativa en què s’han invertit 10.000 milions d’euros, la inversió industrial més elevada de la història d’Espanya.

Markus Haupt, CEO de Seat i Cupra, i Thomas Schaffer, president del Consell d’Administració de Seat i Cupra, membre del comitè executiu del grup Volkswagen, Brand Group Core i CEO de la marca Volkswagen, van acompanyar el president de la Generalitat, Salvador Illa, i el ministre d’Indústria i Turisme, Jordi Hereu, en la posada en marxa d’una instal·lació clau per al futur de la companyia.

Hereu va llançar un cant a la sostenibilitat i va apostar per la proposta de Seat en matèria d’electrificació. "Aquest any ha sigut un any ple de reptes, però ha sigut un bon any per a Espanya amb vista a liderar la mobilitat elèctrica, en una empenta definitiva per a la transformació industrial del país", va afirmar el ministre. "El compromís del grup Volkswagen, de Seat i de la Generalitat han sigut clau", va dir. Illa, per la seva banda, va agrair la presència de representants de partits polítics, encapçalats per Oriol Junqueras, entre d’altres, "perquè això demostra que som al davant d’una aposta de tot el país". "En cada bateria neix l’esperança d’un projecte comú de futur per a Europa", va afirmar el president, que va animar a "continuar remant". "No neguem el canvi climàtic –va afegir–, sinó que el convertim en una oportunitat de desenvolupament". També va aprofitar l’avinentesa per reclamar a la UE la retirada dels aranzels al Cupra Tavascan a Brussel·les. "Creiem que és un aranzel injust per a un model que comporta una inversió estratègica".

Seat per a "força temps"

Notícies relacionades

La posada en marxa de la planta de muntatge completa un ardu treball d’electrificació de Martorell (amb una inversió de 3.000 milions d’euros) que ha comptat com a pilot amb Markus Haupt, primer com a vicepresident de producció des del 2022 i ara com a nou capità de la nau de Seat i Cupra des de fa un parell de mesos. "Tenim Seat i Cupra per a força temps", comentava Haupt recentment en una entrevista amb aquest diari.

La nova instal·lació és essencial per poder arrencar completament la producció del Cupra Raval i del Volkswagen ID. Polo el 2026. El conjunt complet dels elements de bateria servirà per donar vida a la família de cotxes elèctrics urbans per al Brand Group Core del grup Volkswagen.

Temes:

Martorell Seat