L’estrateg de la tecnologia sobre rodes

Josep Maria Recasens en un momento de la última edición de European Bridges, el foro organizado por EL PERIÓDICO en colaboración con beBartlet en Bruselas.

Josep Maria Recasens en un momento de la última edición de European Bridges, el foro organizado por EL PERIÓDICO en colaboración con beBartlet en Bruselas. / Bernal Revert

2
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Director de Motor de Prensa Ibérica

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Josep Maria Recasens va néixer a Girona el 1976. Culer confés, inconformista, enginyer divulgador i empàtic amb l’audiència. Pocs cops a un directiu del sector de l’automòbil se li entén tot el que diu. Parla castellà, català, anglès, francès i alemany. Actualment viu a cavall de París, Barcelona i Madrid.

Recasens es va formar com a enginyer especialitzat en organització industrial a la Universitat de Girona i posteriorment va fer un màster en Enginyeria d’Automoció a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i va obtenir un MBA per ESADE Business School. Clar, directe i perseverant en les explicacions. Intens, si pot ser, trobador de la tecnologia i l’estratègia de l’automòbil. Seria un gran professor universitari.

Té una gran capacitat de lideratge i és peça clau en la transició cap a la mobilitat elèctrica i connectada. És un referent internacional. L’organització de processos, gestió d’equips i estratègia productiva són els seus grans valors, fet que li ha valgut un prestigi de primer ordre.

Va fer els primers passos en el sector l’any 2002 quan es va incorporar a Seat, on va treballar estretament amb Luca de Meo, que l’acabaria portant a Renault. En la marca espanyola va ocupar diversos càrrecs, en les àrees de recerca i desenvolupament, pla de producte i gestió de projectes internacionals. Posteriorment va ser nomenat director d’Estratègia, secretari corporatiu i director d’Assumptes Públics.

El juny del 2021 va fer el salt al Grup Renault com a director d’estratègia i desenvolupament empresarial del consorci automobilístic francès després d’atendre la trucada de De Meo. L’1 de febrer del 2023 va ser nomenat chief strategy officer, membre del Leadership Team Renault Group, i es va convertir en president director general de Renault Group Iberia. Quan es va crear Ampere l’1 de novembre del 2023, Recasens va assumir el lloc de director d’operacions d’aquesta divisió abans de convertir-se en CEO el 2025, per liderar la transformació cap a la mobilitat elèctrica.

Líder de la patronal

Notícies relacionades

El 2024 va ser elegit president d’Anfac, la patronal de fabricants d’automòbils a Espanya, i va reemplaçar el seu últim cap a Seat, Wayne Griffiths. Aquest nomenament el va situar al centre dels debats sobre el futur del sector en un moment de gran transformació. L’últim Pla Auto 2030 té força elements seus.

El novembre del 2025 va assumir la direcció d’estratègia, programes i gestió de programes del Grup Renault.

Temes:

Girona ESADE