L’estrateg de la tecnologia sobre rodes
Josep Maria Recasens en un momento de la última edición de European Bridges, el foro organizado por EL PERIÓDICO en colaboración con beBartlet en Bruselas. /
Josep Maria Recasens va néixer a Girona el 1976. Culer confés, inconformista, enginyer divulgador i empàtic amb l’audiència. Pocs cops a un directiu del sector de l’automòbil se li entén tot el que diu. Parla castellà, català, anglès, francès i alemany. Actualment viu a cavall de París, Barcelona i Madrid.
Recasens es va formar com a enginyer especialitzat en organització industrial a la Universitat de Girona i posteriorment va fer un màster en Enginyeria d’Automoció a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i va obtenir un MBA per ESADE Business School. Clar, directe i perseverant en les explicacions. Intens, si pot ser, trobador de la tecnologia i l’estratègia de l’automòbil. Seria un gran professor universitari.
Té una gran capacitat de lideratge i és peça clau en la transició cap a la mobilitat elèctrica i connectada. És un referent internacional. L’organització de processos, gestió d’equips i estratègia productiva són els seus grans valors, fet que li ha valgut un prestigi de primer ordre.
Va fer els primers passos en el sector l’any 2002 quan es va incorporar a Seat, on va treballar estretament amb Luca de Meo, que l’acabaria portant a Renault. En la marca espanyola va ocupar diversos càrrecs, en les àrees de recerca i desenvolupament, pla de producte i gestió de projectes internacionals. Posteriorment va ser nomenat director d’Estratègia, secretari corporatiu i director d’Assumptes Públics.
El juny del 2021 va fer el salt al Grup Renault com a director d’estratègia i desenvolupament empresarial del consorci automobilístic francès després d’atendre la trucada de De Meo. L’1 de febrer del 2023 va ser nomenat chief strategy officer, membre del Leadership Team Renault Group, i es va convertir en president director general de Renault Group Iberia. Quan es va crear Ampere l’1 de novembre del 2023, Recasens va assumir el lloc de director d’operacions d’aquesta divisió abans de convertir-se en CEO el 2025, per liderar la transformació cap a la mobilitat elèctrica.
Líder de la patronal
Notícies relacionadesEl 2024 va ser elegit president d’Anfac, la patronal de fabricants d’automòbils a Espanya, i va reemplaçar el seu últim cap a Seat, Wayne Griffiths. Aquest nomenament el va situar al centre dels debats sobre el futur del sector en un moment de gran transformació. L’últim Pla Auto 2030 té força elements seus.
El novembre del 2025 va assumir la direcció d’estratègia, programes i gestió de programes del Grup Renault.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Condemna històrica del Suprem El futur de García Ortiz: una petició de nul·litat i la incògnita de la seva continuïtat en la carrera
- Gestió de la salut pública El 60% d’infeccions emergents tenen origen animal: «Els veterinaris som clau en les crisis sanitàries»
- Quotes pesqueres La UE autoritza 143 dies de captures per als pescadors del Mediterrani, sense requisits ambientals extres
- Has treballat menys de 25 anys? Així és com pots aconseguir les cotitzacions gratuïtes de la Seguretat Social
