Barcelona, protagonista

Easyjet escull BCN per al seu primer centre digital a Europa

L’aerolínia ‘low cost’ inicia la contractació de 30 persones i ubicarà l’oficina de manera temporal al Poblenou. L’equip es posarà en funcionament a principis del 2026.

Easyjet escull BCN per al seu primer centre digital a Europa
2
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

L’aerolínia low cost britànica Easyjet crearà el seu primer centre digital a Barcelona per desenvolupar solucions tecnològiques que millorin l’experiència dels clients. Aquesta nova àrea de negoci dependrà de l’equip d’e-commerce de la companyia i tindrà per objectiu crear nous productes digitals per oferir als seus més de 100 milions de clients a través de l’aplicació i de la web d’Easyjet. Per aconseguir-ho, la companyia de baix cost començarà a buscar des d’avui 30 experts digitals que contractarà de manera progressiva en un termini d’un any, fins al setembre del 2026. Aquesta campanya de captació de talent se centrarà en quatre perfils diferents: producte, enginyeria, intel·ligència artificial i màrqueting, i es marca com a meta crear un "sòlid equip de professionals de producte, experiència d’usuari i software", segons ha informat l’empresa.

El centre es posarà en funcionament a principis de l’any que ve a les oficines de la consultora Thoughtworks, sòcia tecnològica de l’aerolínia, al districte de Sant Martí, al Poblenou, però la intenció de la companyia britànica és fer el salt a unes oficines pròpies el setembre de l’any vinent, després d’haver culminat la contractació del total de 30 empleats.

Serà el primer i únic centre d’aquest tipus d’Easyjet a tot Europa, després d’una experiència incipient desenvolupada a la seu central de Luton (Londres) amb la creació del departament d’innovació de l’empresa. I el motiu de la seva ubicació a Barcelona s’explica perquè Espanya és un "mercat estratègic" per a Easyjet i a la ciutat catalana hi ha un ecosistema de "talent" i "perfils internacionals" idoni, segons expliquen des de la companyia.

"La decisió de situar a Barcelona el nostre primer hub digital a Europa és una mostra clara de l’aposta d’Easyjet per Espanya i per l’enorme talent que hi ha al país. Aquest nou centre serà clau per accelerar la nostra transformació digital i per continuar millorant l’experiència dels nostres passatgers, incorporant capacitats en anàlisi de dades, intel·ligència artificial i màrqueting", afirma el director general d’Easyjet per al sud d’Europa i director de polítiques públiques, Javier Gándara. Però no només això, sinó que l’empresa ambiciona "convertir Barcelona en un referent dins de la companyia" a partir de l’"ecosistema d’innovació i dels professionals que faran possible aquest projecte". Easyjet va arrencar operacions a Espanya fa 30 anys i, en aquest període, ha transportat prop de 265 milions de passatgers en aquest mercat i ha anat creixent fins a comptar amb quatre bases al país (a Barcelona, Palma, Màlaga i Alacant).

Creixerà un 6,5%

L’aerolínia va tancar el seu exercici 2025 (a 31 de setembre) amb 18,6 milions de passatgers a Espanya i 250 rutes, cosa que suposa un augment del 7% sobre l’any fiscal anterior. I calcula que el 2026 arribarà als 21,9 milions de seients, un 6,5% més. Per bases, la companyia creixerà un 5% a Màlaga i Palma i un 3% a Barcelona i Alacant.

Notícies relacionades

Amb aquest objectiu, Easyjet obrirà l’estiu que ve dues noves connexions que uniran Sevilla amb Bristol (comença a operar el 2 de maig amb dos vols setmanals) i Tenerife Sud i Newcastle (també amb dues freqüències a la setmana).

Aquestes noves rutes s’uneixen als 21 trajectes que van començar aquest hivern, entre els quals destaquen cinc noves connexions a Gran Canària i Barcelona o les quatre de Sevilla.