Corredor Mediterrani

El moviment ‘Quiero Corredor’ s’acomiada a València i els empresaris prendran la bandera de l’aigua

L’acte d’aquest dijous serà el tancament de la plataforma com a tal, tot i que la reivindicació es manté

El programa inclou una entrevista amb el ministre Óscar Puente i la presentació de la segona revisió semestral del 2025 sobre les obres

El moviment ‘Quiero Corredor’ s’acomiada a València i els empresaris prendran la bandera de l’aigua

Fernando Bustamante

2
Es llegeix en minuts
Marta Rojo

El lema escollit és «Aquest tren no el para ningú» i tampoc ho farà la reivindicació per les infraestructures ferroviàries, però l’acte que se celebra aquest dijous al Roig Arena sí que suposa un canvi d’era. El moviment #QuieroCorredor, impulsat per l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE), celebrarà a València el vuitè i darrer acte empresarial pel corredor mediterrani, que reunirà més de 2.500 empresaris i representants de la societat civil de tot Espanya Serà l’últim dels actes multitudinaris, tot i que continuaran fent-se revisions semestrals, accions territorials i campanyes de sensibilització. 

A partir d’ara, els empresaris que, des del 2016, s’han reunit en aquests esdeveniments, prendran una altra bandera reivindicativa, ha pogut saber Levante-EMV. En un territori especialment castigat pels efectes del canvi climàtic, després de la dana i amb l’etern debat de l’aigua de plena actualitat, centraran els seus esforços en la reivindicació d’una millor gestió hídrica, que proporcioni prou recursos. I que aquests siguin gestionats de la millor manera possible.

L’última de les trobades entorn del corredor mediterrani reunirà empresaris i experts per debatre sobre la importància d’aquesta infraestructura com a projecte clau per a la competitivitat, la sostenibilitat, la cohesió territorial i el futur d’Espanya i Europa. A més, es destacarà «com el moviment #QuieroCorredor ha aconseguit unir la societat civil al voltant d’un objectiu comú, gràcies al compromís i el lideratge del teixit empresarial».

Segona revisió semestral

A més, i com és habitual en aquestes trobades, durant l’acte, conduït per la periodista i directora de Relacions Institucionals de Levante-EMV, Silvia Tomás, i l’humorista Javier Sancho, es presentarà la segona revisió semestral de les obres del corredor mediterrani, que analitzarà l’estat actual i els avenços de la infraestructura. Els empresaris, a més, insistiran en la necessitat de culminar-la en els terminis compromesos. L’acte comptarà amb la intervenció del ministre de Transport i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, al qual podran dirigir-se.

Programa de l’últim acte #VullCorredor /

Redacció Levante-EMV

L’acte serà inaugurat per Vicente Boluda, president de l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE),i inclourà un diàleg institucional centrat en la dimensió europea del corredor mediterrani, el seu desenvolupament i la seva rellevància econòmica, mediambiental i social. Hi participaran Mathieu Grosch, coordinador europeu del corredor, i Josep Vicent Boira, comissionat del Govern per a aquesta infraestructura.

Però hi haurà també protagonisme per als empresaris. Durant el matí i en el marc de l’acte, se celebrarà una taula rodona amb líders empresarials de l’arc mediterrani, que abordaran com una iniciativa com el Movimient #QuieroCorredor ha propiciat la participació de la societat civil. Hi participaran Marc Puig, CEO de Puig, CEO de Puig; Jorge Martínez Aspar, CEO d’Aspar Team; Tomás Fuertes, president del Grup Corporatiu Fuertes, i Sandra García-Sanjuán, presidenta executiva de Grup Starlite.

Final de cicle

Notícies relacionades

Amb aquest esdeveniment, el Movimient #QuieroCorredor posarà fi al cicle d’actes empresarials desenvolupats des del 2016, en els quals milers d’empresaris i representants de la societat civil s’han unit per reivindicar l’acabament del corredor mediterrani. Asseguren, però, que el moviment continuarà actiu a través de revisions semestrals, accions territorials i campanyes de sensibilització, amb l’objectiu de mantenir la pressió i garantir que la infraestructura es completi en els terminis establerts.

És a dir, que els esdeveniments no es repetiran, però l’objectiu de la culminació del corredor mediterrani en els terminis establerts continua vigent.