El PSOE busca esquivar el veto de Junts en la llei de lloguers temporals
Interior de uno de los pisos en alquiler de Picas de la Rosa, situado en el área metropolitana de Barcelona. /
Els partits del Govern de coalició, el PSOE i Sumar, comencen a explorar totes les vies possibles per esquivar el veto de Junts a les seves iniciatives. Una de les proves la faran amb la proposició de llei per regular els lloguers temporals i d’habitacions. Els socialistes van arribar ahir a un acord amb la resta dels seus socis –Sumar, ERC, EH Bildu, el PNB i Podem– per impulsar la norma i deixar-la llesta per aprovar-la la setmana vinent en la comissió d’habitatge, on no és necessari el suport dels postconvergents. La llei es podrà enviar directament al Senat, sense passar pel ple de la Cambra baixa, on el vot de Junts sí que és clau, ja que aquest pas no s’ha votat.
Després de la reunió de la ponència de la llei –un òrgan que es reuneix a porta tancada i en el qual estan representats tots els grups parlamentaris–, fonts del PSOE van anunciar ahir un acord amb tots els seus socis, a excepció dels de Puigdemont, pel qual han introduït gairebé una vintena de canvis en el text inicial i han deixat la norma llesta per ser debatuda en la comissió d’habitatge.
Contractes temporals
Notícies relacionadesEntre les modificacions està que els contractes temporals no puguin durar més de 12 mesos, en lloc dels nou establerts originalment; s’inclouen els lloguers de temporada i d’habitacions en els límits de preus en zones tensades imposats en la llei d’habitatge; s’estableix la prohibició explícita de cobrar als inquilins l’impost sobre béns immobles (IBI) o altres tributs; i es detalla que els pisos turístics no poden superar els 31 dies.
D’altra banda, es manté l’obligació que en els lloguers temporals els llogaters acreditin "la causa que motiva el desplaçament temporal de l’arrendatari" i que aquest tipus de contractes no puguin encadenar més d’una pròrroga, ja que altrament es convertiran en habitatge habitual.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- PREMIS Oliver Laxe, amb les seves dues nominacions a la butxaca: «‘Sirat’ no fa ostatges. Que una pel·lícula tan radical i audaç hagi arribat fins aquí té moltíssim mèrit»
- Negociació Generalitat i maquinistes acorden restablir el servei de Rodalies
- Premis de Hollywood ‘Sirat’ serà per partida doble a la festa dels Oscars del 15 de març
- Sinistre a Gelida La companyia d’assegurances Everest afrontarà un pagament màxim de 84.140 euros per cada persona afectada per l’accident de Rodalies
- Diversos ferits en el xoc d’un tren de passatgers contra una grua a Cartagena
