Missatge a la UE
Botín critica l’excés de regulació bancària europea
La presidenta del Santander, Ana Botín, va criticar ahir que les regles bancàries a la Unió Europea sumin 95.000 pàgines de text i va advertir que això llasta el creixement econòmic de l’àrea. "Equival a 100 vegades El Quixot o cinc vegades la Bíblia. I és una cosa que hem de llegir perquè l’hem d’aplicar", va afirmar durant la seva intervenció en la conferència internacional de banca que organitza anualment la seva entitat financera.
La banquera, en aquest sentit, va destacar que als Estats Units s’han aprovat 3.500 noves lleis en els últims sis anys, davant les 13.000 aprovades a la Unió Europea. "Els americans poden dir la paraula desregulació. Nosaltres no podem dir-la a Europa, nosaltres diem simplificació", va lamentar. En la mateixa línia, va advertir sobre els efectes d’aquesta regulació: "Diem que volem una economia innovadora a Europa. La regulació mata la innovació".
Fa diversos anys que Botín fa servir bona part de les seves intervencions públiques per advertir que l’insuficient creixement econòmic europeu suposa una amenaça per al futur del continent.
- L’OCU ho deixa clar: aquestes són les úniques pizzes de supermercat que aproven en nutrició
- Gastronomia Dabiz Muñoz revela quant costa realment el seu exclusiu menú líquid
- Tribunals Laporta, sobre el cas Negreira: «M’alegra que el jutge li hagi tancat la porta als nassos al Madrid».
- Tennis Alcaraz, Djokovic i una final per a la història a l’Open d’Austràlia
- A la frontera amb Síria Detinguts dos activistes catalans a Turquia després de participar en una manifestació a favor del poble kurd
