El Santander preveu un benefici rècord després de guanyar un 11% en 9 mesos
El banc va guanyar 10.337 milions fins al setembre / Defensa que l’alça del tipus de les hipoteques mostra que el mercat s’està "racionalitzant"
El Santander continua ben encaminat per tancar l’exercici amb el seu quart de benefici rècord anual consecutiu. El banc va guanyar 10.337 milions d’euros del gener al setembre, un 11% més que en el mateix període de l’any passat i per sobre dels 10.212 milions que preveia el consens dels analistes. El banc, així, ja fa sis trimestres consecutius que bat el seu propi rècord de benefici trimestral i ha aconseguit el millor resultat de la seva història durant els nou primers mesos d’un any.
La millora del resultat es va deure principalment a l’increment dels ingressos per comissions (3,4%), la reducció dels costos (-1,2%) i la contenció de les provisions. Això va permetre compensar el descens dels ingressos per la diferència entre els interessos del crèdit i els dipòsits (-3%), que es va produir perquè el creixement del volum de crèdit només va aconseguir compensar parcialment l’efecte de la reducció dels tipus d’interès de referència després de la crisi inflacionista dels últims anys.
També han contribuït a l’increment interanual dos efectes puntuals: la manera diferent de comptabilitzar l’impost a la banca a Espanya (fins a l’any passat es pagava d’una vegada en el primer trimestre i ara es fa trimestre a trimestre) i uns impactes negatius extraordinaris que es van produir el 2024 i afecten la comparació interanual (pel tancament d’unes plataformes a Alemanya i Llatinoamèrica).
Per segments de negoci, el grup financer va guanyar fins al setembre 3.233 milions a Espanya (amb un increment del 14%, en bona part per les provisions més baixes, però també per l’efecte de la comptabilització diferent de l’impost a la banca), 1.589 milions al Brasil (-0,3%), 1.194 milions als Estats Units (39,4%), 1.211 milions a Mèxic (11,3%), 958 milions al Regne Unit (-1,9%), 765 milions a Portugal (-3,4%), 713 milions a Polònia (9,3% més), 396 milions a la seva filial digital i de consum europea (-12,5%), 534 milions a Xile (29,4%) i finalment 348 milions a l’Argentina (-8,7%).
Situació equilibrada
Notícies relacionadesEl consell delegat del Santander, Héctor Grisi, va ser un dels primers banquers que va alertar ara fa uns mesos que el mercat hipotecari registrava comportaments "irracionals", amb entitats que donaven els crèdits per comprar un habitatge a uns tipus d’interès excessivament baixos per ser rendibles per als mateixos bancs. L’executiu, però, va apuntar ahir que aquest mercat "s’ha anat racionalitzant" des que va fer l’advertència a finals de juliol.
"El mercat tendeix a racionalitzar-se. Era anormal perquè estava una mica exacerbat: vam arribar a veure hipoteques amb un tipus de l’1,65% que no tenien cap sentit", va dir. Aquest nivell, va destacar, és inferior al que registren les dues principals referències que serveixen per construir el tipus de les hipoteques: l’euríbor està per sobre del 2%, i l’interès del deute públic espanyol, per sobre del 3%.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- PATRIMONI La Sagrada Família ja és l’església més alta del món
- Intriga amb rerefons social i polític
- El futur de l’educació El reforç de l’oralitat des d’infantil millora la lectoescriptura i l’èxit escolar
- La gestió de la dana L’exconsellera Pradas, sobre la tarda del 29-O: "No sabia on era Mazón"
- La periodista que va dinar amb Mazón el dia de la DANA, ingressada a l’hospital després de patir una crisi
- Exclusiva Vilaplana va ensenyar un vídeo d’Utiel inundat a Mazón a El Ventorro a les 17.40 hores el 29-O
- Veu en expansió Júlia Colom: «Fora d’Espanya no hi ha problema per fer una música ultralocal i aquí això encara s’ha de veure»
- Castells Els Castellers de Vilafranca signen la millor diada de la història dels castells en un Tots Sants descomunal
- Eleccions a la Gran Poma Zohran Mamdani, favorit a alcalde de Nova York: cinc claus del seu ascens meteòric i el desafiament per a Trump i l’aparell demòcrata
