El BBVA descarta una segona opa sobre el Sabadell si ha d’apujar el preu

El seu president es mostra "convençut" que assolirà més del 50% de l’entitat catalana i no s’haurà de plantejar una nova oferta

El BBVA descarta una segona opa sobre el Sabadell si ha d’apujar el preu
2
Es llegeix en minuts
Pablo Allendesalazar
Pablo Allendesalazar

Periodista

ver +

El BBVA va descartar ahir llançar una segona oferta de compra (opa) sobre el Sabadell –una opció legal que té en cas que en la primera es quedi entre el 30% i el 50% del capital social de l’entitat catalana– "si el preu no és el mateix" que en la primera proposta. "La hipotètica segona opa [...] seria al mateix preu que l’oferta actual, sempre, perquè seria al contravalor en efectiu de l’oferta que hem presentat. I el BBVA mai renunciaria a la condició i, per tant, mai procediria a aquesta segona opa si el preu no és el mateix. En definitiva, que aquí no hi ha res a guanyar amb esperar", va assegurar el president de l’entitat, Carlos Torres, en una entrevista a l’agència Efe.

La possibilitat que el banc d’origen basc hagi de llançar una segona opa sobrevola sobre el procés des de fa dies, i no de manera innocent. Si la primera opa supera el 30% del capital del Sabadell, però no arriba al 50%, el BBVA té l’opció legal –que afirma no tenir "cap intenció" d’exercir– de baixar el llindar mínim d’acceptació amb què es conformaria del 50% al 30%. Això l’obligaria a llançar una segona opa per la resta del capital en el termini d’un mes i en efectiu (tot i que també podria oferir com a alternativa accions pròpies). El banc català ho està utilitzant per tractar que la primera opa fracassi fins a tal punt (no arribi ni al 30%) que no n’hi pugui haver una segona, just el que Torres ha mirat d’evitar.

La cúpula del Sabadell, al contrari del que passa amb el president del BBVA, està donant per descomptat que aquesta segona oferta hauria de ser a un preu que fos superior a la primera. Amb això, tracta que els seus accionistes interessats a acceptar l’opa no acudeixin a l’actual i s’esperin a la segona. La Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) ha aclarit que seria ella mateixa la que fixi el "preu equitatiu" que la llei d’opa estableix que hauria de tenir aquesta segona oferta de l’entitat basca. I amb tota la intenció, Torres va voler ahir negar que vulgui acceptar llançar aquesta segona oferta si ha de ser en un preu superior a la primera.

Ni termini, ni fiscalitat

Notícies relacionades

El banquer va aprofitar per criticar veladament a la cúpula del Sabadell la seva estratègia. "Sobre això se n’ha parlat molt i s’han dit coses que generen confusió. És cert que l’accionista hauria d’acceptar l’oferta ara. No té cap sentit esperar. I no en té perquè aquesta hipotètica, incerta segona opa no té cap atractiu davant l’oferta que sí que avui existeix, una oferta excepcional. I no en té en preu, no en té en termini i no en té en fiscalitat", va argumentar.

Així, a més de negar que la hipotètica segona opa pogués tenir un preu més elevat que el primer, va remarcar que "trigaria uns mesos a ser efectiva perquè cal tramitar-la i, en canvi, l’oferta actual es pot acceptar ja". El seu tercer argument és que aquesta segona opa obligaria els que l’acceptin a pagar impostos per les plusvàlues al ser en metàl·lic. La primera, al fer-se mitjançant un intercanvi d’accions, no tindria impacte fiscal.