Gran consum

La despesa puja un 13% per la tornada al col·le i l’operació rebost

La despesa puja un 13% per la tornada al col·le i l’operació rebost

EROSKI

1
Es llegeix en minuts
María Jesús Ibáñez
María Jesús Ibáñez

Periodista

ver +

Les llars espanyoles han incrementat aquest setembre un 13,3% les seves despeses en supermercats i hipermercats, el denominat gran consum, sobretot per la pujada del 641,4% en les vendes de tèxtil infantil i l’alça del 20,4% de les de snacks i refrigeris, que aquest mes han cobrat més pes en el cistell de consum. Això ha suposat que les famílies hagin desemborsat, de mitjana, 394 euros, segons l’Estudi d’Hàbits de Consum fet públic per la cadena Eroski. L’anàlisi constata també un augment de les unitats que ha adquirit cada llar (del 15,2%) i un repunt del 16,7% en el nombre de vegades que aquestes famílies han visitat un supermercat.

Els hipermercats són els que més creixen pel que fa a la tornada al col·le (+3,5%), gràcies, a més de la roba infantil, a les vendes de material escolar, que experimenta un augment del 152%, i de les de tecnologia (+36,3%). En el cas de l’operació rebost, és a dir, les compres per tornar a omplir la nevera després de les vacances de l’estiu, són els supermercats de proximitat i les botigues de conveniència les que atrauen més clientela, amb un ritme de creixement de l’1,5%.

Temes:

Eroski