Les vendes d’Espanya als EUA cauen un 5% i les importacions creixen un 10%

Les tensions comercials provocades per la guerra aranzelària desencadenada per Donald Trump estan donant com a resultat un agreujament del dèficit comercial d’Espanya respecte als EUA. En el primer semestre de l’any, les vendes de productes espanyols als Estats Units van caure el 5%, mentre que les compres de béns nord-americans van pujar el 10%, segons les dades sobre comerç exterior publicades ahir pel Ministeri d’Economia.
En particular, les exportacions de béns d’Espanya als EUA van caure fins als 8.754 milions d’euros en el primer semestre. Les importacions, per la seva banda, van pujar fins als 15.837 milions, de manera que el saldo deficitari per a Espanya és de 7.083,4 milions.
Les dades del conjunt de la Unió Europea mostren la mateixa tendència. El superàvit comercial de la UE amb els EUA va caure el 48,1% el juny, en comparació amb el mateix mes de 2024, segons dades de l’Eurostat. La baixada del superàvit comercial s’explica per la caiguda de les exportacions als EUA del 10,3% i l’augment de les importacions de productes nord-americans del 16,4%.
Acord amb la UE
Les dades són prèvies a l’acord al qual van arribar el 27 de juliol els EUA i la UE, pel qual l’Administració nord-americana fixa un aranzel general del 15% a les importacions provinents d’Europa i obre la porta a tractaments diferenciats per a determinats béns.
Per al conjunt del comerç exterior, les dades publicades pel Ministeri d’Economia mostren un augment de les exportacions de béns de l’1% (fins als 197.150,9 milions d’euros), mentre que les importacions van pujar el 5,4% (fins als 222.263,6 milions d’euros), provocant un augment del dèficit comercial fins als 25.112,7 milions d’euros (un 58,7% més respecte al mateix període de l’any anterior).
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- Canvis al litoral de la ciutat El Reial Club Marítim es traslladarà amb el World Trade Center el 2028
- De «no vull ser pare» a «superpare de l’any»: Bertín Osborne i la paternitat com a negoci
- Societat Tarragona instal·larà sensors per quantificar el flux de turistes i detectar possibles inundacions
- Festa Major La traductora i actriu Viviana de Salvador serà la pregonera de les Festes de Santa Tecla 2025 de Tarragona
- Batalla política entre les flames La directora de Protecció Civil es regira contra el PP per dir-li «piròmana»: «Aquells que no aporten que s’apartin»
- Espanya, en flames Els incendis baixen a 18, però vuit continuen amb flames molt virulentes
- Pagesia Els pagesos del Camp de Tarragona arrenquen els avellaners morts per la sequera i busquen conreus alternatius més resistents