La patronal del Vallès Oriental reclama inversions urgents

La UEI aposta per un ‘hub’ de mobilitat sostenible al voltant del circuit de Montmeló

La patronal del Vallès Oriental reclama inversions urgents

Ricard Cugat

1
Es llegeix en minuts
Natàlia Ríos
Natàlia Ríos

Cap de la secció d'Economia.

ver +

La Unió Empresarial Intersectorial (UEI), patronal del Vallès Oriental, alerta sobre la necessitat d’accelerar la modernització d’infraestructures, simplificar la fiscalitat i estrènyer la col·laboració entre empreses i centres de formació per mantenir el seu lideratge industrial i atraure talent a la zona. El Vallès Oriental és una de les comarques més industrialitzades de Catalunya: el 35% del seu Valor Afegit Brut (VAB) procedeix de la indústria. Concentra el 5,3% de la població, representa el 5,4% del PIB i el 10% del VAB industrial català, amb més de 2.500 empreses associades a la UEI.

Notícies relacionades

Tot i així, tal com indica Pep García, president de l’entitat, la comarca es compon d’un teixit econòmic molt diversificat amb indústria farmacèutica, química, metal·lúrgica, plàstics i alimentació, a més d’un sector serveis destacat gràcies al turisme termal (la Garriga, Caldes de Montbui), el circuit de Montmeló, La Roca Village i espais naturals com el Parc Natural del Montseny. "Som un motor econòmic industrial, però també una economia resilient i diversificada. El Vallès Oriental té tots els ingredients per ser un gran pol d’atracció de talent", assegura.

Per aconseguir-ho, urgeix solucionar tres reclamacions històriques perquè "el Vallès Oriental –argumenta– no té les infraestructures que li correspondrien per la seva potència industrial i la seva ubicació logística estratègica". Així, la UEI reclama el desdoblament integral de l’R3 ferroviària, fins a Osona; la connexió de les línies de tren R4 i R8 i acabar la B-40. Així mateix, sobre el circuit de Montmeló, clau per al Vallès Oriental i per a Catalunya i "amb moltíssim potencial", defensa accelerar el Pla Director Urbanístic que ha de transformar 80 hectàrees de sòl limítrof de Montmeló, Parets del Vallès i Granollers en un hub de mobilitat sostenible amb tres grans eixos: indústria, formació i R+D.