Dues vagues pel pont
Les aturades dels serveis de handling als aeroports que comencen aquest 15 d’agost poden afectar fins a 27 aeròdroms a tot Espanya.
Els aeroports espanyols s’enfronten a un pont d’agost de màxima activitat i dues vagues convocades en els serveis de handling que amenacen de complicar les operacions. El focus del conflicte és en les empreses Azul Handling –propietat de Ryanair– i Menzies, que gestionen el servei d’equipatges i subministraments de terra de companyies com Ryanair i Emirates, British Airways i Easyjet, entre d’altres.
El sindicat UGT és el convocant i, després de fracassar ara com ara la negociació, les aturades començaran a les 5.00 h de demà. El Ministeri de Transports ha fixat els serveis mínims, que en el cas de Ryanair seran entre el 75% i el 85% en vols internacionals o cap a i des de les Canàries i les Balears. En vols domèstics amb una alternativa de transport terrestre de cinc o més hores, seran del 60%. I quan es tracti de menys de cinc hores, del 35%.
Els serveis essencials a Menzies seran del 76% dels vols internacionals o desplaçaments no peninsulars, del 60% per als domèstics peninsulars, però amb una alternativa terrestre de més de cinc hores i per als domèstics amb alternativa de transport inferior a les cinc hores, els serveis mínims seran del 36%. Fins a 27 aeròdroms a tot Espanya poden quedar afectats, entre els quals destaquen Barcelona-el Prat, Palma, Màlaga-Costa del Sol, Alacant-Elx i Tenerife Sud. Els treballadors d’Azul Handling, la vaga del qual afecta directament Ryanair, que al Prat gestiona al voltant del 15% del total de vols, estan cridats a parar a partir de demà, de manera indefinida i en franges d’hores. Els de Menzies, que presta servei a aerolínies com Emirates, British Airways, American Airlines, EasyJet, Turkish Airlines, Norwegian o Wizz Air, estan convocats els dies 16, 17, 23, 24, 30 i 31 d’agost.
Notícies relacionadesL’OCU va recordar en un comunicat que els passatgers afectats per una cancel·lació tenen dret al reemborsament del bitllet –que l’aerolínia haurà d’abonar en un màxim de set dies– i a una possible compensació de fins a 600 euros per passatger. Però, com que la vaga és en terceres empreses, les aerolínies podrien adduir "circumstàncies extraordinàries" i evitar abonar compensacions.
A l’OCU afirmen que el passatger afectat pot reclamar despeses de menjar, allotjament o transport extra si la vaga l’obliga a esperar o a pernoctar. El passatger pot reclamar a partir de la cinquena hora de retard. Si l’aerolínia ofereix un transport alternatiu i el passatger ho accepta, "renunciarà al reemborsament i a una possible compensació".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- L’única cullerada que has de posar a la rentadora per tenir la roba neta i estalviar en la factura de la llum
- Successos La Guàrdia Civil rescata una dona que va caure d’una moto d’aigua a 3 quilòmetres de la costa de Badalona
- Mort d'un temporer Els presseguers ploren
- "Han deixat els pobles i la gent sols"
- "Vaig creure que no en sortiria amb vida"