La inflació repunta dues dècimes el juny per les gasolines i els aliments
Les incerteses en els mercats energètics davant el conflicte bèl·lic entre Israel i l’Iran eleven l’IPC fins al 2,2%
La inflació general ha repuntat fins al 2,2% aquest juny, dues dècimes més en comparació a la seva taxa interanual, per l’encariment de gasolina i carburants, segons indiquen les dades avançades de l’IPC que va publicar ahir l’Institut Nacional d’Estadística (INE). També la subjacent s’ha situat en el 2,2%. El sisè mes de l’any ha estat marcat per la incertesa als mercats energètics internacionals arran de la guerra entre Israel i l’Iran.
En termes interanuals de l’IPC, la inflació torna als ascensos després d’haver encadenat tres mesos de descensos en la seva taxa interanual. "La inflació es manté continguda al voltant del nivell de referència per al Banc Central Europeu, mentre que l’economia espanyola es manté com a motor de creixement entre les principals economies europees. Espanya segueix amb una situació d’estabilitat i moderació de preus que, amb els augments salarials, permet que les llars continuïn guanyant poder adquisitiu", valora el Ministeri d’Economia.
L’INE assenyala que l’augment de l’IPC fins al 2,2% es deu a l’encariment dels carburants, davant el descens de preus experimentat el juny del 2024 i, en menor mesura, a la pujada del preu dels aliments i begudes no alcohòliques, per sobre de la registrada un any abans. L’INE incorpora en l’avenç de dades de l’IPC una estimació de la inflació subjacent (sense aliments no elaborats ni productes energètics), que al juny es va mantenir sense canvis en el 2,2%.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Reurbanització. Les obres del nou barri adjacent a la Sagrera costaran 85 milions
- Tensió al Carib El desplegament militar de Trump davant Veneçuela obre totes les possibilitats
- CRÍTICA Antonio Orozco, una borratxera emocional en la nit de la seva vida
- El més alt de la Vall d’Aran El poble de Catalunya que recomana ‘National Geographic’: amb cases de pedra, moltes flors i unes vistes espectaculars del Pirineu
- Baixa temporal Andreu Buenafuente abandona TVE de manera inesperada per prescripció mèdica: «He de parar una mica»
- El Govern català estudia invertir més en la llei de barris com a antídot a l’auge ultra
- Juan Rodríguez Teruel, director del Centre d’Estudis d’Opinió (CEO): "Seria un error pensar que hi ha més joves de dretes que mai"
- Manifestació del PP Feijóo clama pel final de Sánchez davant desenes de milers de persones
- Entrevista a La Sexta Salomé Pradas: "Vaig voler avisar Mazón a les 19.10 i no vaig poder"
- TELEVISIÓ I MAS Dues dones
