Transport ferroviari
Renfe allarga fins al 2040 el pagament de la multa a Talgo
L’ampliació del termini de la sanció facilita l’entrada de Sidenor en el fabricant

Renfe, controlada al 100% pel Govern central, ultima aprovar ja l’ajornament fins al 2040 de la multa de 116 milions que van interposar a Talgo pels retards en l’entrega dels trens Avril, acord que permetrà donar entrada en l’accionariat del fabricant de trens a José Antonio Jainaga, president de la siderúrgica Sidenor. Jainaga ja compta amb un preacord amb el fons Trilantic per adquirir el 29,7% de la companyia de la mà de l’Executiu basc junt amb l’Institut Basc de Finances (Finkatuz) i les fundacions bancàries Caja Vital Kutxa i Bilbao Biscaia Kutxa (BBK).
Jainaga i la resta dels participants en l’operació es van marcar inicialment el 15 de maig com a data límit per tancar el preacord firmat el 14 de febrer, tot i que sempre han deixat oberta la possibilitat d’ampliar un mes més els terminis per l’alt nombre d’actors i interessos involucrats, que compliquen el tancament d’aquesta operació. Les fonts consultades no aclareixen si finalment hi haurà temps a resoldre tots els serrells que s’han estat arrossegant en aquests últims tres mesos, tot i que solucionar o relaxar la multa era una condició gairebé imprescindible per arribar a un acord. Conscients d’això, el Ministeri de Transports des del primer moment es va obrir a renegociar els terminis de pagament, tot i que sempre van deixar clar que no podien deixar-la sense efecte: ho desaconsellava un informe elaborat per l’Advocacia de l’Estat, que advertia que Renfe incorreria en prevaricació.
Notícies relacionadesFins a 619 milions d’euros
El president de Sidenor està disposat a pagar 4,15 euros i un variable de 0,85 euros per títol, quantia que suposa valorar el fabricant de trens en la xifra d’entre 514 i 619 milions d’euros, en funció de les fites que es completin. Renfe va interposar a Talgo una multa pels reiterats retards en l’entrega dels trens S106, popularment coneguts com a Avril. L’operadora pública va exigir una indemnització de 116 milions, i es va reservar el dret a ampliar-la en 50 milions més. En cas d’executar-se, posaria contra les cordes la viabilitat econòmica del fabricant.
- ESPORTS ¿Quants diners s'emportaria el Barça per guanyar la Lliga?
- Investigació ¿Quantes hores has de dormir si vius a Catalunya? La Universitat de Columbia ho revela
- En dos anys Catalunya vol incorporar 200.000 migrants al mercat laboral amb el nou reglament d’estrangeria
- Detectades obres il·legals en una reforma de Consell de Cent
- Estudi científic Treballar en excés pot alterar l’estructura cerebral i perjudicar des de la regulació emocional fins a la presa de decisions
- Unió Europea Barcelona i una quinzena de capitals europees demanen a la UE un fons per a vivenda de 300.000 milions d’euros a l’any
- Editorial Una investigació lenta
- La relliscada El condó per terra
- Ras i curt La jungla dels famosos ‘low cost’
- Al Parlament Junts sotmetrà a votació del Parlament crear una comissió d’investigació sobre la DGAIA