L’alcalde de Porto: "La connexió d’alta velocitat amb Galícia és fonamental"

Moreira censura que el Govern espanyol prioritzi l’enllaç ferroviari a través de Madrid

L’alcalde de Porto: "La connexió d’alta velocitat amb Galícia  és fonamental"
1
Es llegeix en minuts
DANIEL DOMÍNGUEZ

L’alcalde de Porto, Rui Moreira, va esgrimir els tres mesos de mandat que li queden abans de deixar la política per "no ser políticament correcte" i defensar la urgència de la connexió ferroviària d’alta velocitat entre el nord lusità i Galícia. "És un problema", va dir sobre la intenció del Govern espanyol de prioritzar l’enllaç amb Madrid. Moreira va intervenir en un diàleg amb Lara Graña, redactora en cap de Faro de Vigo, titulat Portugal i el Nord-Oest espanyol: un futur d’aliances. Millorar les infraestructures, especialment les connexions ferroviàries d’alta velocitat, i potenciar les sinergies empresarials i acadèmiques van ser apuntades pel regidor lusità com a claus per al futur.

"Portugal és el soci comercial més gran d’Espanya, tenim més supermercats espanyols cada vegada, però estem pagant el cost de no tenir unes infraestructures preparades", va apuntar.

En aquest sentit, va reclamar l’estatus de pol de la nova economia per al Nord-oest, en la qual aquesta connexió per alta velocitat seria clau i permetria frenar el desig del Govern espanyol de fomentar una península Ibèrica radial amb epicentre a Madrid. "Per anar a Madrid, ¿per què hem d’anar pel sud? ¿Per què no per Vigo?", es va preguntar.

A més, es va referir al context internacional de tensió amb els Estats Units per reclamar a Espanya i Portugal convertir-se en pols que capitanegin la relació de la Unió Europea amb els països del Mercosur: "No entenc com [els governs d’Espanya i Portugal] no els diuen als francesos: per a vosaltres la PAC és important, però nosaltres necessitem Mercosur", va resumir.

Notícies relacionades

Menys burocràcia a Portugal

En el terreny més concret, va apuntar com una diferència quant a l’atracció empresarial la rapidesa administrativa de Portugal davant la d’Espanya. "Les llicències aquí per a inversions industrials triguen molt, fins a dos anys. A Portugal només tres mesos".