Radiografia del territori

Les grans empreses disseccionen la realitat de la macroregió

Les grans empreses disseccionen la realitat de la macroregió
1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El president de Prensa Ibérica, Javier Moll, obrirà el Fòrum del Nord-oest, l’esdeveniment que s’articula entorn d’una sèrie de taules rodones, diàlegs i ponències per disseccionar la realitat econòmica i social del quadrant nord-occidental: des de les infraestructures fins als reptes en competitivitat; des de la mobilitat fins a la indústria de la seguretat i la defensa; des de les drassanes fins al turisme i el sector agroalimentari.

A més dels representants polítics, en l’acte prendran la paraula el president d’Abanca, Juan Carlos Escotet; el conseller delegat d’Endesa, José Bogas; Ángela Santianes, presidenta de Dupont a Espanya i Portugal; Daniel Fernández Alonso, director de Comunicació d’Engie; el director general de Negocis de Renfe, Óscar Gómez Barbero; el CEO de Zendal, Andrés Fernández; el director d’anàlisi i riscos d’Inditex, Fernando de Bunes; el president d’Alsa, Jacobo Cosmen, i el president d’EDP, Manuel Menéndez.

Sota l’objectiu comú de buscar sinergies, articular aliances, sumar esforços i promoure noves oportunitats, el programa inclou quatre taules rodones de temàtica econòmica.

Notícies relacionades

Directius de les companyies Naturgy, Statkraft, Total Energies, EDP, Ence i Iberdrola examinaran un sector de màxima actualitat. Responsables de Central Lechera Asturiana, Matarromera, Vegalsa Eroski i Hijos de Rivera posaran sobre la taula idees per impulsar l’àmbit agroalimentari. Executius d’Aqualia, Ingenostrum, Telefónica i l’Instituto Oftalmológico Fernández-Vega valoraran com la tecnologia pot ser la palanca del creixement del nord-oest. I els màxims responsables de Pymar, Delta Vigo, Stellantis Vigo i Tecozam fixaran prioritats i reptes per abordar el futur.

La transformació del turisme, que aglutina el 12,3% del PIB nacional, serà avaluada des del poder institucional i econòmic. A més, el director d’estratègia de Projectes Editorials de Prensa Ibérica, Joan Cañete, presentarà l’Estudi de tendències de Prensa Ibérica, un informe que permet a les administracions i a les empreses conèixer les grans temàtiques d’interès dels ciutadans.