L’Automobile Barcelona recorre els 75 anys de la trajectòria de Seat

El saló obre avui les seves portes al recinte firal de Montjuïc amb 29 marques expositores i un 15% més espai que el 2023

L’Automobile Barcelona recorre els 75 anys de la trajectòria de Seat
2
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Director de Motor de Prensa Ibérica

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El Saló Internacional de l’Automòbil de Barcelona (Automobile Barcelona) arrenca avui al recinte de Fira de Barcelona a Montjuïc. Es tracta de l’edició número 43 (és una cita de caràcter biennal) per a una mostra que compleix 106 anys d’història d’innovació, mobilitat i passió per l’automòbil.

La cita d’aquest any comptarà amb 29 marques d’automòbils que compartiran un 15% més espai que el 2023 al recinte firal amb altres empreses del sector.

Es tracta d’una mostra plena de màgia i d’història. Dijous, dia de la inauguració oficial per part de les autoritats (Jordi Hereu, Salvador Illa i Jaume Collboni), es van celebrar els 75 anys de la fundació de Seat. Un 9 de maig del 1950 Espanya es va començar a posar sobre rodes.

Enrique Lacalle, president de la mostra des de fa 23 anys, ha tornat a ser una peça clau a l’hora d’aconseguir que els fabricants apostin per una cita ineludible per al sector en un moment en què la incertesa tecnològica i de model de mobilitat crea dubtes al consumidor. El saló, que compta amb el suport de l’Associació Nacional de Fabricants d’Automòbils i Camions (ANFAC) i l’Organisation Internationale des Constructeurs Automobiles (OICA), ha treballat per convèncer les marques perquè mostrin la seva variada oferta comercial. El Saló Internacional de l’Automòbil ocupa els pavellons 1 i 8 del recinte de Montjuïc, la plaça de l’Univers, així com l’avinguda Maria Cristina i l’entorn del carrer Rius i Taulet, on s’ubicaran els tradicionals boxes en què els visitants es poden posar al volant dels vehicles de les marques presents i descobrir les seves prestacions en el traçat de l’emblemàtic circuit de Montjuïc en un entorn de circulació real.

Les marques que podem veure aquests dies a Barcelona, un terç d’elles procedents de la Xina, són Alpine, Baltasar, BYD, Cupra, DR, Ebre, E-Milers, EVO, Ford, Honda, Hyundai, ICHX, Jaecoo, Kate, KGM, Leapmotor, Lynk&Co, MG, Mobilize, Nissan, Omoda, Renault, Seat, Sportequipe, Suzuki, Tesla, Tiger, Volvo i Xpeng. En total s’exposen més de 100 models elèctrics, híbrids i de totes les tecnologies per avançar en el camí de l’electromobilitat, però amb cap.

Un clàssic

Notícies relacionades

Enrique Lacalle va reconèixer l’excel·lent tasca que ha exercit el president de la Generalitat, Salvador Illa, que ha recolzat "i molt tota la feina perquè surti això endavant". "El que no ve s’equivoca", va dir el president del saló amb referència a les companyies que decideixen no exposar a Barcelona. Però aquesta realitat ja és un clàssic, com el que enfrontaran el FC Barcelona i Reial Madrid demà diumenge en aquest cap de setmana d’obertura del saló a la muntanya màgica de Montjuïc. Qui tingui entrada del partit podrà entrar gratis al saló", admeten des de l’organització. Les dues directives celebren demà el tradicional dinar també al recinte firal.

De la mateixa manera, també ofereix avantatges als posseïdors d’una entrada per al Gran Premi d’F1 que es disputarà al Circuit de Barcelona-Catalunya l’1 de juny.