Reunió anual del Cercle d’Economia
Feijóo veu "arbitrària" la consulta sobre l’opa de Sánchez
El líder del PP demana al president que no delegui la decisió i tem que s’estableixi un precedent "perillós" per a futures fusions

El president del PP i líder de l’oposició, Alberto Núñez Feijóo, manté el silenci sobre la posició del seu partit respecte a l’opa llançada pel BBVA sobre el Banc Sabadell, però ahir sí que es va pronunciar sobre la consulta pública anunciada pel president del Govern central, Pedro Sánchez, abans que el Consell de Ministres prengui una decisió. "Em preocupa que s’utilitzi un procediment no inclòs en la llei per valorar una operació empresarial", va advertir el dirigent popular durant la seva intervenció en la 40a reunió anual del Cercle d’Economia, que es fa aquesta setmana a Barcelona.
Amb l’informe favorable de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ja en mans de l’Executiu, Feijóo considera que ara ha de ser el Govern central qui actuï "d’acord amb la llei i amb les normes" i va avisar que la decisió "no es pot delegar". Va advertir, a més, que "utilitzar" una consulta d’aquest tipus "per apartar-se del dictamen" de la CNMC establiria un precedent perillós per a qualsevol futura operació de fusió empresarial a Espanya. Segons el seu parer, tot això podria derivar en "responsabilitats patrimonials per a l’Estat", ja que es tractaria d’un mecanisme no recollit en la llei de defensa de la competència i podria donar lloc a recursos judicials si s’entén que vulnera el principi del lliure mercat.
"Vencedors i vençuts"
Per això, Feijóo va instar l’Executiu a posicionar-se a partir de la informació disponible. "Apartar-se de la legalitat i inventar-se un procediment en un tema tan sensible no havia passat mai", va remarcar. Segons l’opinió del líder del PP, la decisió d’obrir una consulta evidencia la "frivolitat" de Sánchez i suposa una maniobra "arbitrària", mancada de "serietat" i "professionalitat". "Impròpia d’una economia de l’euro", va rematar, mentre exigia explicacions sobre qui podrà participar en aquesta consulta i reclamava la valoració tant del Banc Central Europeu com del Banc d’Espanya.
Feijóo va acusar així el Govern central de no respectar el procediment legal establert per a aquest tipus d’operacions i de renunciar a liderar el país. "Que prengui la decisió qui ho ha de fer, que és el Govern", va insistir. També va recordar que fa més d’un any que es coneix la intenció de portar a terme aquesta fusió i va qüestionar l’aparent sorpresa de l’Executiu: "Ningú es creu que el BBVA iniciés una opa sense que el Govern ho sabés", va sentenciar. Per això, va exigir a l’Executiu que no converteixi aquesta operació en una "narrativa de vencedors i vençuts".
En aquest context, el líder de l’oposició va aprofitar per tornar a reclamar a Sánchez que convoqui eleccions. Amb to crític, va plantejar que, si de veritat es busca una consulta ciutadana, el més coherent seria avançar els comicis, previstos el 2027. "Si volem ser seriosos, hauríem de consultar ara més que mai què opina Espanya de la situació d’Espanya", va deixar anar. A més, va retreure al Govern central que recorri a una consulta per a una operació financera com aquesta i no ho faci, per exemple, per conèixer l’opinió de la ciutadania sobre els 10.000 milions d’euros en despesa militar que aquest dimecres es debatran al Congrés.
- Famosos Ferran Adrià desvela a 'Col·lapse' la frase que li va dir Xavi Hernández: "Se'm va quedar sempre al cap"
- Preus rebaixats Ni Lidl ni Carrefour: aquest és el supermercat 'low cost' que arrasa a Espanya
- Urbanisme BCN traurà a concurs la Torre Ona de Glòries abans de final d’any
- Conflicte Una manifestació a Mataró acaba amb salutacions feixistes
- Bancs Confirmat pel Banc d’Espanya: aquests són els motius pels quals poden bloquejar-te el compte
- Pòdcast | Mamarazzis Pep Guardiola i Cristina Serra, separats i sense reconciliació a la vista
- Com a projecte llei El Parlament avala la rebaixa de l’IRPF a les rendes més baixes i els canvis en l’impost de transmissions patrimonials
- En una interlocutòria El Suprem rebutja indultar per segona vegada els condemnats del procés als quals rebutja aplicar l’amnistia
- Reunió Anual Cercle d'Economia Catalunya construirà 21.289 pisos socials en solars de 226 municipis
- Consells pràctics Una experta en finances revela els tres hàbits que arruïnen milers de persones