440.000 euros en quatre anys
Meliá s’encarregarà d’allotjar caps d’Estat als palaus reials
La cadena hotelera espanyola més gran es presenta en solitari al concurs d’Exteriors

Meliá Hotels International, el grup hoteler més gran d’Espanya, es queda de nou amb el contracte del Ministeri d’Exteriors per encarregar-se de l’allotjament de caps d’Estat durant les seves visites oficials a Espanya. La companyia de la família Escarrer es cuidarà del servei d’allotjament a la residència oficial per a mandataris estrangers del Palau Reial d’El Pardo, a Madrid, o també en altres espais reials que triïn excepcionalment el Govern i la Casa del Rei per acollir aquests caps d’Estat.
Meliá s’ocuparà a les dependències de Patrimoni Nacional dels serveis d’habitacions, l’alimentació i les begudes i altres serveis habituals de l’activitat de restauració i hoteleria, durant els pròxims dos anys per un import de 220.000 euros, segons assenyala la documentació oficial consultada per aquest diari. Malgrat això, el valor estimat del conjunt del contracte s’enfila realment fins a la quantitat de 440.000 euros perquè es dona per feta la pròrroga durant dos anys addicionals.
El grup hoteler mallorquí ja s’ha encarregat d’aquest servei d’allotjament al Palau Reial d’El Pardo durant els últims quatre anys. Meliá ha acudit en solitari al concurs públic emès pel Ministeri d’Exteriors, comandat per José Manuel Albares, i no s’ha trobat amb cap més competidor en la recta final del procés.
Notícies relacionadesParadors s’hi va presentar el 2021
La nova licitació, com ja va passar en l’anterior del 2021, es fa mitjançant la fórmula de negociació sense publicitat, és a dir, Exteriors convida tres companyies hoteleres de manera privada perquè presentin les seves ofertes per aconseguir el contracte. En aquesta ocasió, només Meliá ha formalitzat una proposta, però en el concurs de fa quatre anys el grup dels Escarrer es va imposar a la cadena pública Paradors de Turisme, que llavors sí que va presentar una oferta.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"