El fons Lauria Partners compra la firma de mecànica militar Gutmar
L’empresa catalana fabrica peces d’alta precisió per a robots, a més de programes aeris i espacials dels exèrcits

Nova adquisició estratègica en el panorama de la indústria espanyola de defensa. Els fons d’inversió Lauria Partners i Hyperion han culminat la compra de la firma catalana Gutmar, dedicada a la mecànica d’alta precisió i subcontractista en importants programes militars.
Els tres protagonistes van fer pública ahir l’operació, en la qual aclareixen que es tracta d’una entrada al flanc de "grans empreses d’aeroespacial i defensa" amb vista a "afrontar amb èxit els desafiaments i oportunitats d’aquest nou cicle inversor" que suposa el rearmament europeu.
En la compra, Hyperion, el fons inversor especialitzat en defensa en què participa l’exlíder del PP Pablo Casado, va recolzar Lauria Partners en la compra.
Gutmar fabrica en el polígon Can Magí de Sant Cugat del Vallès peces mecàniques molt especialitzades, que s’utilitzen al sector nuclear, en l’aeroespacial, en la construcció de submarins comercials i en aeronaus clau per a la Força Aèria espanyola, com els caces Eurofighter i els helicòpters NH90. Més de tres quarts de la seva producció es destinen a l’exportació.
Canvi a la cúpula
El control de la companyia passa a mans d’Álvaro Hostmann i Miguel Camino, creadors de Lauria Partners, que seran els nous CEO de la firma acabada d’adquirir. El fons va néixer amb l’objectiu declarat d’"identificar, comprar i fer créixer una empresa relacionada amb la indústria aeroespacial i de defensa".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Reforma horària El final del canvi d’hora obre la porta que Espanya recuperi el seu fus horari natural
- Valor incalculable ¿Què se sap del robatori al Louvre i qui són els lladres? Les dues hipòtesis que estudien la policia i els experts
- La caòtica presentació de ‘Lux’
- Humor ‘La casa nostra’, la ‘sitcom’ de Dani de la Orden amb què 3Cat recuperarà l’esperit de ‘Plats bruts’
- Estrena Un Quixot per repensar la salut mental
- Barcelona, protagonista Ringana aspira a créixer a Europa des de Parets del Vallès
- TELEVISIÓ I MAS ¡Salta la sorpresa a Europa!
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA L’Espanyol torna al groc per celebrar el 125è aniversari