Inspecció de vehicles
Applus torna també la seva seu a Catalunya
La companyia s’integrarà a una matriu creada pels seus nous amos a Barcelona

Nova tornada empresarial a Catalunya gairebé vuit anys després que els successos vinculats al procés alteressin completament el panorama mercantil a la comunitat. L’empresa d’inspecció i certificació Applus+ tornarà a tenir la seva seu central en aquest territori. La companyia, llavors una firma cotitzada i ara una empresa propietat de dos fons d’inversió, situarà el seu quarter general a Barcelona després d’una reestructuració de la companyia.
La tardor passada, el fons d’inversió britànic Amber (propietat d’I Squared i TDR) va adquirir el 70% d’aquesta empresa catalana després de llançar una acarnissada opa per treure-la de borsa. L’operació li va sortir gairebé rodona, en el sentit que la seva intenció era aconseguir el 100% del capital, però la firma nord-americana Apollo Global Management va decidir no vendre la seva part. Fins i tot així, Amber ostenta el control i, com a tal, segons ha avançat La Vanguardia i ha confirmat EL PERIÓDICO, va decidir crear una nova matriu anomenada Amber BidCo que està "domiciliada a Barcelona des del 2024", afirmen fonts oficials de la companyia.
El que consta en la CNMV és que Amber BidCo és una societat que està pendent d’inscripció en el registre mercantil de Barcelona després d’haver traslladat el seu domicili des de Madrid el juny de l’any passat. Sigui com sigui, queda clara la intenció que Applus+ es gestioni des d’aquesta ciutat.
Els canvis implicarien també el relleu de Joan Amigó com a conseller delegat de la companyia, tot i que la proposta és que continuï vinculat al grup com a assessor de l’empresa.
Inestabilitat passada
Notícies relacionadesMalgrat aquesta casuística interna, és indubtable que la decisió s’emmarca en l’operació tornada que està vivint la comunitat. Quan Applus+ va decidir traslladar la seva seu social de Cerdanyola del Vallès (on té el seu edifici central) a Madrid, va explicar que ho feia per "mantenir l’operativa normal de la companyia" i "protegir el conjunt dels interessos generals d’aquesta", en una referència velada a la sensació d’inestabilitat que havia generat el referèndum de l’1-O.
La situació s’ha mantingut així fins que en els últims mesos algunes de les empreses que van traslladar la seva seu per aquesta raó han decidit tornar a instal·lar-se a Catalunya. En són exemple Ciments Molins, el Banc Sabadell o La Caixa. En el cas d’Applus+, se suma l’estreta relació que haurà de tenir els pròxims anys amb el Govern després de prorrogar la seva concessió com a gestora del circuit de proves Idiada.
- Catalunya redueix la burocràcia per treballar als boscos
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- El conflicte del Pròxim Orient La manifestació propalestina de BCN acaba en aldarulls
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- ¿Ningú vol dimissions?
- Dijous 30 d'octubre a las 18:30h El Periódico et convida a participar en el nou #afterwork, L'Hospitalet 100 anys de ciutat
- Barcelona Andrea Tova, mexicana a Catalunya: “Em vaig equivocar de país. No sabia que parlaven català”
- REIVINDICACIONS L’intrusisme inquieta els anestesistes: «Hi ha metges no especialistes que estan realitzant sedacions i això comporta greus riscos»
- Premi Planeta Juan del Val, guanyador del premi Planeta 2025: «Hi ha massa escriptors educats, l’art ha de tenir cert afany de provocació»
- «El president de la pau» ¿És veritat que Trump ha parat 8 guerres? ‘Fact check’ sobre l’afirmació del president dels EUA