CaixaBank nomena vicepresidenta Amparo Moraleda
La consellera ocuparà el lloc que va deixar Muniesa a l’ascendir a president no executiu

Només faltava saber un nom per completar la profunda remodelació del consell d’administració empresa per CaixaBank en les últimes setmanes: el de la persona que ocuparia la vicepresidència. El banc va esvair ahir la incògnita anunciant que serà Amparo Moraleda qui exercirà el càrrec. La directiva, nascuda a Madrid el 1964, és consellera de l’entitat des del 2014 i té la categoria d’independent (aquells membres dels òrgans d’administració de les empreses encarregats especialment de vetllar pels interessos dels accionistes minoritaris). Moraleda ocuparà el càrrec que va deixar vacant al gener Tomás Muniesa quan va passar a ocupar la plaça de president no executiu en substitució de José Ignacio Goirigolzarri.
Equilibris interns
L’elecció d’una consellera independent per al lloc no és casual. La sortida de Goirigolzarri (president executiu, tot i que amb competències molt limitades) i l’ascens de Muniesa a la presidència (conseller dominical en representació de la Fundació La Caixa, que a través de Criteria posseeix entorn del 31% de les accions del banc) obrien clarament la porta a l’elecció d’un conseller d’aquesta categoria. La decisió, d’aquesta manera, ajuda a mantenir els controls i equilibris interns (checks and balances) que el Banc Central Europeu (BCE) insta a mantenir dins dels consells dels bancs sota la seva supervisió.
Notícies relacionadesL’organisme supervisor, en aquesta línia, va fer sortir a consulta un esborrany de guia de govern corporatiu l’estiu passat en què advocava perquè el president d’un banc "hauria de ser, com a principi general, un membre no executiu, i el BCE recomana que sigui un membre independent". Muniesa només compleix el primer requisit, i per això l’elecció d’una independent com a vicepresidenta ajuda a compensar-ho. El fet que el principal objectiu d’aquesta categoria de consellers sigui vetllar per l’interès dels petits accionistes és especialment rellevant en una entitat que, com CaixaBank, té dos propietaris tan significatius (Criteria i l’Estat, que té entorn del 18% del capital).
L’entitat va ressaltar ahir en una nota que Moraleda compta amb una "dilatada trajectòria com a directiva i consellera de diverses companyies i organismes d’àmbit nacional i internacional". Enginyera industrial per la Universitat Pontifícia Comillas i PDG (programa de direcció general) per l’escola de negocis IESE, la nova vicepresidenta va ser directiva d’IBM entre el 1995 i el 2009. També va ser directiva d’Iberdrola entre el 2009 i el 2012. Actualment és consellera independent d’Airbus, Vodafone i A.P. Moller-Mærsk.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Nou front bèl·lic Israel respon a la represàlia de l'Iran i l'intercanvi de míssils i bombardejos s'empitjora
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE