La jutge cita el 19 de maig la cap de personal de Glovo
Un rider de Glovo circula en bici por la plaza del cruce de Consell de Cent con Girona, el miércoles /
La jutge a càrrec de la investigació penal sobre Glovo ha citat l’excap de personal de la companyia i el director del bufet d’advocats que els assessora per aclarir si van mentir i es van burlar els dictàmens d’Inspecció de Treball, que els van instar a regularitzar els seus riders. La magistrada titular del Jutjat d’Instrucció número 31 de Barcelona, a petició de la fiscalia, prendrà declaració a dos executius de la companyia de repartiment el pròxim 19 de maig, una vegada que un nou grup d’agents de l’autoritat laboral ha afirmat que Glovo va desobeir les seves resolucions i va insistir a mantenir com falsos autònoms els seus repartidors.
Els dos testimonis citats són Laila Szpolski i Ricardo Oleart Godía. Szpolki ja no treballa a Glovo i és la cap de personal de Vicio. Durant sis anys va estar vinculada a l’empresa de repartiment, en la seva última etapa com a directora associada i consellera global en matèria laboral. Oleart és soci fundador del bufet Oleart Abogados, que ha assessorat laboralment Glovo.
Notícies relacionadesAhir, un segon grup d’inspectors va afirmar en seu judicial que la companyia fundada i dirigida per Óscar Pierre va desobeir els successius requeriments que li van fer perquè contractés els seus riders. Van comparèixer quatre inspectors i el cap de la direcció especialitzada d’Inspecció de Treball que va fer l’informe sobre Glovo remès a la Fiscalia General de l’Estat i que va propiciar la denúncia de la fiscalia.
Aquests funcionaris van confirmar que l’empresa de repartiment no complia les resolucions que els obligava a regularitzar els seus riders i que els diferents models que anaven presentat intentaven "maquillar" la relació laboral. Aquesta, segons ells, no complia amb els requisits acordat pels tribunals. Els testimonis van assegurar que Glovo "s’ha resistit" a la regularització, segons diferents fonts judicials.
- Novetat editorial Es pot defensar racionalment la immortalitat? Un assaig proposa una resposta
- Activitat parlamentària Penes d’1 a 3 anys de presó per robar un mòbil: les claus de la llei contra la multireincidència
- L’actualitat del club blanc Mbappé: "Això del genoll equivocat no és veritat"
- champions league El Barça es recrea amb el Madrid
- Apunt Nou, deu i onze
