Risc de retard en la nova borsa d’interinsde la Generalitat
La Conselleria de Presidència admet problemes en l’aplicació informàtica, però confia que funcionarà a l’estiu

Sala de control del Centre de Telecomunicacions de la Generalitat. | FERRAN NADEU
La borsa d’interins per cobrir de manera automàtica les vacants que vagin sorgint a la Generalitat corre el risc d’endarrerir-se. La Conselleria de Presidència reconeix, responent a les preguntes d’EL PERIÓDICO, que han tingut un problema amb el proveïdor que està treballant amb el CTTI en el disseny de l’aplicador informàtic i que això podria alentir la posada en marxa del nou sistema.
Tot i això, el Govern confia a poder complir amb els terminis que s’havien fixat i començar a abocar les primeres dades dels 6.000 interins que calculen incloure dins d’aquesta borsa entre finals de març i principis d’abril. D’aquesta manera, podrien tenir en marxa i funcionant el nou sistema "durant l’estiu", segons especifica la Conselleria de Presidència.
Els problemes amb el proveïdor del CTTI van ser exposats el 17 de febrer pels sindicats a la direcció de la Funció Pública i, posteriorment, en les successives consultes no els han donat una resposta exacta de quan estaran totalment resolts, segons expliquen fonts sindicals.
Recel sindical
Fins ara el mètode de la Funció Pública per seleccionar els candidats per cobrir un lloc que s’hagi quedat temporalment buit –per la baixa mèdica del funcionari titular, per exemple– consistia en ofertes específiques emeses per cada departament, un sistema que en les organitzacions sindicals ha produït sempre un cert recel per la discrecionalitat que permetia.
Amb el nou sistema, que va ser negociat i avalat de manera unànime per la IAC, la UGT i CCOO, els tres sindicats representats a la Taula General de la Funció Pública, es crearia una borsa de vacants per a cada cos de la Generalitat, semblant a la que ja regeix entre els mestres.
Els que hi estiguin interessats només podran participar en una i hauran d’indicar l’àmbit territorial i si volen jornada completa o parcial. En quedaran exclosos els funcionaris de presons, els bombers, els agents rurals, l’Agència Tributària i el cos d’advocats de la Generalitat.
Notícies relacionadesEl nou mecanisme és una vella pretensió dels sindicats i compta amb el seu aval unànime, si bé entre una petita part dels 6.000 interins potencialment afectats per aquesta borsa (la quantificació és de la Generalitat) hi ha malestar per la confecció que se n’ha fet.
El problema és que el sistema d’assignació és genèric i dificulta casar el perfil i les habilitats específiques d’un candidat amb la plaça. Aquest dèficit es concentra en els llocs de treball adscrits al cos general –una de les categories més nombroses-, que s’han convertit en un "calaix de sastre", segons un sindicalista, en el qual cohabiten perfils com ambientòlegs, tècnics per a la prevenció de violències masclistes i administratius.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"