Bonificació addicional
Confirmat per la Seguretat Social: les persones que cobren l'Ingrés Mínim Vital rebran un extra
La mesura, aprovada durant l'últim Consell de Ministres de 2024, inclou un complement econòmic addicional per a les persones amb discapacitat que siguin beneficiàries de l'IMV
Aquest 2025, ha augmentat un 9% l'Ingrés Mínim Vital (IMV), una ajuda que té com a objectiu prevenir el risc de pobresa i exclusió social de les persones que no disposen dels recursos econòmics suficients per cobrir les seves necessitats bàsiques.
Aquesta mesura, aprovada durant l'últim Consell de Ministres de 2024, també inclou un complement econòmic addicional per a les persones amb discapacitat que siguin beneficiàries de l'IMV. Aquestes quanties poden anar des dels 658,81 euros als 1.449,39 euros, segons el nombre de persones que formen part de la unitat de convivència, però amb aquest extra es poden veure augmentades.
L'IMV el pot demanar qualsevol resident a Espanya que estigui en situació de vulnerabilitat. Aquesta situació s'acredita pels ingressos i rendes, que han d'estar 10 euros per sota de la quantia que garanteix l'IMV, basat en la unitat de convivència. A més, també és necessari que el seu patrimoni, sense incloure l'habitatge habitual, no superi certs llindars.
¿Qui pot demanar el complement addicional?
La Seguretat Social ofereix als beneficiaris de l'IMV un complement per discapacitat, que es pot cobrar si el beneficiari individual té reconeguda una discapacitat igual o superior al 65%. En una unitat familiar, es podrà cobrar aquest complement si algun dels membres de la unitat de convivència té reconeguda una discapacitat igual o superior al 65%.
A més, les persones que es beneficiïn de l'Ingrés Mínim Vital també poden sol·licitar un complement per monoparentalitat si resulta que compleixen aquest requisit.
¿Quants diners és el complement?
La quantitat del complement per discapacitat o monoparentalitat equival al 22% de la Renda Bàsica Garantida vigent. Aquest 2025, l'extra se situa en 1.739,25 euros a l'any, el que són 144,93 al mes, ja que l'IMV s'abona en dotze mensualitats a l'any.
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- PATRIMONI La Sagrada Família ja és l’església més alta del món
- Intriga amb rerefons social i polític
- El futur de l’educació El reforç de l’oralitat des d’infantil millora la lectoescriptura i l’èxit escolar
- La gestió de la dana L’exconsellera Pradas, sobre la tarda del 29-O: "No sabia on era Mazón"
- Castells Els Castellers de Vilafranca signen la millor diada de la història dels castells en un Tots Sants descomunal
- Eleccions a la Gran Poma Zohran Mamdani, favorit a alcalde de Nova York: cinc claus del seu ascens meteòric i el desafiament per a Trump i l’aparell demòcrata
- Futbol Lamine Yamal anuncia la seva ruptura amb Nicki Nicole: «No ha sigut per cap infidelitat»
- ACTUALITAT BLAUGRANA Flick, sobre com afrontar el fenomen Lamine Yamal: «Parlo molt amb ell i sempre l’ajudaré i li mostraré el meu suport»
- Comunitat Valenciana Mazón suspèn la remodelació del Govern valencià en plena incertesa per la seva continuïtat com a president
