Crisi sísmica
Les reserves de viatge a Grècia augmenten per Setmana Santa malgrat els terratrèmols a Santorini
La plataforma de viatges Atrápalo observa que els viatgers mantenen els seus plans i no es detecten cancel·lacions de vols ni de creuers al país després de la cadena de tremolors que ha patit una de les seves principals destinacions
Santorini tem l’impacte de la caiguda del turisme per l’onada de terratrèmols que podria durar més enllà de Setmana Santa
Terratrèmols a Santorini: ¿quin origen tenen i per què no cessen els terratrèmols a l’illa grega?
Terratrèmols a Grècia, en directe: última hora de l’estat d’emergència a Santorini i altres illes

Vista de Santorini, vacía de turistas debido a la ola de terremotos que sacude la isla desde el 1 de febrero. /
Les reserves de viatges a Grècia per Setmana Santa no s’han vist afectades pels terratrèmols que sacsegen la turística illa de Santorini en les últimes setmanes. La plataforma d’ofertes de viatges Atrápalo afirma que les compres de bitllets a destinacions gregues «augmenten» respecte al 2024 i detecta que «els viatgers mantenen els seus plans per Pasqua i, de moment, no s’han registrat cancel·lacions».
Atrápalo afegeix que «la contractació de creuers tampoc s’ha vist alterada» per la crisi sísmica a Santorini, on més d’11.000 persones han marxat després dels repetits tremolors que han arribat a una magnitud de 4,8 graus en l’escala de Richter. El director de Producte i Operacions d’Atrápalo, Roberto Ramos, assegura que les escapades a Grècia s’estan «venent millor tant per Setmana Santa com per a l’estiu, malgrat els desafortunats esdeveniments que s’estan produint a Santorini».
De fet, afirma que el ritme de vendes per a desplaçaments de llarga distància està sent «molt alt» per Setmana Santa. «És molt bon senyal, ja que indica la recuperació del viatger internacional», aprecia.
«Una cosa temporal»
Notícies relacionadesPer a Ramos, la capacitat de resistència de Grècia per mantenir-se com a destinació turística prova que els viatgers «són conscients d’aquesta situació i entenen que és una cosa temporal». Precisament, Santorini és una escala habitual dels creuers i no s’estan registrant anul·lacions en les rutes turístiques amb vaixell que naveguen per aigües gregues. «L’avantatge dels creuers és que, si arribada la data l’alerta de terratrèmol fos alta, sempre poden alterar una mica la ruta», ressalta Ramos.
Grècia figura entre les 10 destinacions internacionals més sol·licitades a Atrápalo. Els creuers amb parada a les illes gregues, així com una ruta amb vaixell de dos o tres dies amb visites incloses Atenes i el Peloponès, són els plans més demanats pels internautes que acudeixen a la web i que busquen desplaçar-se al país mediterrani. A part de Santorini, la plataforma destaca que Míkonos, Rodes, Corfú, Porus i Agistri també sobresurten entre les illes amb més demanda per viatjar.
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- La pluja torrencial provoca riuades en diversos municipis
- Acte polític a Màlaga Pedro Sánchez expressa el seu «orgull» per les protestes propalestines a la Vuelta a Espanya
- Barcelonina de l’Any 2025 Sara Puig, presidenta de la Fundació Joan Miró: una visió molt local i molt global per a una institució cinquantenària
- Nou curs polític La UE vol canviar la seva relació amb la Xina i evitar el model Chery de Barcelona