Fiscalitat
Novetats en la Renda 2025: nou límit per fer la declaració

L’arribada d’un nou any també vol dir que ben aviat tocarà fer la declaració de la renda, tot i que encara hi ha marge. L’inici de la campanya de l’impost de la renda de les persones físiques (IRPF) començarà el 2 d’abril per a aquells que vulguin fer-la per internet. El 6 de maig per telèfon i el 2 de juny de manera presencial a les oficines d’Hisenda i entitats col·laboradores. Un període que finalitzarà el 30 de juny; el 25 per als que hagin de pagar amb domiciliació en compte.
Un any en què la declaració presenta diverses novetats importants. Per primera vegada, els beneficiaris de la prestació de l’atur hauran de presentar la declaració independentment dels seus ingressos anuals.
Una altra novetat, reflectida al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE), és que s’ha elevat el mínim exempt de retenció per als que tinguin més d’un pagador. Fins a la passada declaració, si els teus ingressos no superaven els 22.000 euros i rebies una quantia de menys de 1.500 euros procedents del segon i restants pagadors no calia fer la declaració.
En la declaració del 2024, s’ha elevat aquests 1.500 a 2.500 euros, de manera que no estaran obligats a presentar la declaració de la Renda aquells contribuents amb ingressos de fins a 22.000 euros que tinguin més d’un pagador sempre que la suma de les rendes del segon o restants pagadors no superin els 2.500 euros.
D’altra banda, el decret inclou els Artistes d’Art Sacre en el grup 861 de la secció segona de les Tarifes de l’Impost sobre Activitats Econòmiques de manera expressa, amb la finalitat d’atorgar més seguretat jurídica a la classificació de l’activitat portada a terme per aquests artistes.
Límits per als autònoms
Notícies relacionadesD’altra banda, el decret aprovat pel Consell de Ministres també inclou la pròrroga un any més, durant el 2025, dels límits quantitatius que delimiten en l’IRPF l’àmbit d’aplicació del mètode d’estimació objectiva per a autònoms, a excepció de les activitats agrícoles, ramaderes i forestals, que tenen el seu propi límit quantitatiu per volum d’ingressos.
Així mateix, també es prorroguen per al període impositiu 2025 els límits per a l’aplicació del règim simplificat i el règim especial de l’agricultura, ramaderia i pesca, en l’IVA.
- Laboral Això és el que mai has de fer estant de baixa, segons els advocats laboralistes
- Educació a Catalunya Un de cada tres docents catalans opta al pròxim concurs de trasllats, un sotrac que ja tensa els centres
- Descarbonització Catalunya garantirà uns 1.400 milions d’euros en ajuts per comprar cotxes elèctrics i triplicar punts de recàrrega
- L’acudit s’explica sol
- Sector immobiliari ¿Qui és el propietari de la Casa Orsola?
- Tecnologia El BSC posa en marxa el seu primer ordinador quàntic, avantsala de l’esperat sistema MareNostrum-Ona
- Mobilització Els veïns apel·len al Papa i a l’alcalde perquè les clarisses continuïn a Pedralbes
- Conflicte al Pròxim Orient Trump es reafirma ara en el seu pla per a Gaza i assegura que Israel entregarà la Franja als EUA quan acabi la guerra
- Previsió meteorològica Alleujar la sequera: el Meteocat preveu un març i abril més plujosos de l’habitual després d’anys «sense primavera»
- El monestir més espectacular d'Espanya s'amaga en un preciós poble amagat de Tarragona