La patronal valenciana lamenta la "pèrdua significativa" del trasllat
L’Executiu de Mazón rep per part d’Oliu i González Bueno la garantia que els llocs de treball i les oficines a la comunitat es mantindran

La patronal autonòmica, CEV, va mostrar el seu rebuig del canvi de seu del Banc Sabadell perquè considera que suposarà una "pèrdua significativa" per al País Valencià. "Aquesta decisió, tot i que legítima, no ens agrada, i implica un desafiament per a la nostra economia, mentre remarca la necessitat de continuar treballant per oferir un entorn encara més competitiu i atractiu per a la inversió empresarial", van apuntar des de l’organització presidida per Salvador Navarro, que sempre ha donat suport al Sabadell en la seva resistència davant l’oferta de compra (opa) llançada per BBVA.
"Si bé respectem plenament l’autonomia de les empreses per prendre decisions estratègiques que considerin beneficioses, no podem obviar que aquest trasllat representa una pèrdua significativa per al País Valencià", van assenyalar les mateixes fonts, que van recordar: "Durant els anys en què el Banc Sabadell ha tingut la seva seu a la nostra regió, ha contribuït de manera important al desenvolupament econòmic local".
Malgrat el rebuig, des de la patronal valenciana tampoc van voler mostrar-se excessivament crítics amb l’entitat. "Entenem que la decisió del Banc Sabadell de retornar la seva seu a Catalunya respon a una estratègia empresarial motivada pel context actual –van assegurar–. És important recordar que l’entitat va traslladar la seva seu social a Alacant en un moment d’alta inestabilitat política i econòmica a Catalunya, buscant un entorn més estable que afavorís la seva operativa i la confiança dels seus clients i inversors. Ara, amb una aparent millora en les condicions d’estabilitat a Catalunya, el banc ha decidit revertir aquesta decisió".
L’antiga CAM
La decisió de traslladar la seva seu suposa un important cop per a Alacant, on el banc també té alguns dels seus departaments corporatius que va heretar de l’extinta Caixa Mediterrani (CAM). Entre ells, un dels seus centres de desenvolupament tecnològic.
A més, la presència de l’entitat havia atret a la ciutat altres empreses de l’àmbit tecnològic amb importants contractes amb el Sabadell i el desenvolupament de la junta general d’accionistes a la ciutat suposava un important actiu per a la imatge del municipi.
Notícies relacionadesEl president de la Generalitat, Carlos Mazón, va rebre per part del president del Banc Sabadell, Josep Oliu, i el seu conseller delegat, César González Bueno, la garantia que el compromís de l’entitat amb el País Valencià i el seu teixit econòmic "continua intacte" tot i que la seva seu torni a Catalunya. "Els directius de l’entitat han garantit que ni la xarxa d’oficines ni els llocs de treball a la comunitat en absolut estan afectats per aquesta decisió", van apuntar des del Govern valencià.
Mazón va conversar ahir a la tarda amb Oliu i amb González Bueno. Des de la Generalitat van remarcar que la "prioritat absoluta per al Consell és garantir el manteniment de l’ocupació i el negoci d’aquesta entitat financera, així com el flux del crèdit a consumidors, pimes i indústries i així s’ha requerit als representants de Banc Sabadell". A través d’un comunicat, el Consell va afegir que "només pot respectar la decisió de l’empresa en l’exercici de la seva llibertat per fixar la seva seu on consideri".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán