Transparència
Hisenda vigilarà més les targetes: demanarà aquestes dades sobre els moviments
El projecte del nou reial decret que prepara el Ministeri d’Hisenda, i que ja va ser sotmès a informació pública fa unes setmanes, podria condicionar el funcionament de bancs i altres entitats financeres tal com el coneixem. ¿La raó? La nova declaració que aquest tipus d’entitats, capaces d’expedir targetes de diferent tipologia, estarien obligades a tramitar en alguns casos determinats.
Tal com estableix aquest document, la informació que hauran de facilitar passa per dades financeres tals com el nom del titular d'aquelles targetes amb més activitat, així com un recull dels moviments. Però compte, no totes les targetes estaran subjectes a aquestes condicions; la mesura, que busca un major grau de transparència entorn d’aquest instrument bancari, només englobarà aquelles targetes que superin el llindar dels 25.000 euros anuals en compres i retirades d’efectiu.
Quina informació hi hauran d’incloure?
Notícies relacionadesHisenda estableix que les dades que hauran de figurar en aquesta declaració, emesa per les entitats financeres corresponents, seran les següents:
¿A partir de quan?
Sempre que el projecte tiri endavant, les entitats emissores de targetes –ja siguin de crèdit, dèbit, prepagament o altres de qualsevol denominació– hauran de dur a terme aquesta nova declaració, amb els moviments corresponents al 2025, a partir de l’any que ve.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Por la noche Rodalies habilitará 2.900 plazas de bus por el corte en fin de semana de las líneas R2 y R8 entre Montcada y Granollers Centre
- Tribunals El Suprem no revisarà la condemna de Rosa Peral després de la confessió de la seva exparella
- Demanda no resolta Set de cada deu barcelonins recolzaria un servei de bicis compartides que integri els municipis de l’Àrea Metropolitana
- Entrevista Miquel Esquius, comissari en cap dels Mossos d’Esquadra: «no podem relacionar els disturbis de Torre Pacheco amb l’incendi de Piera. Són fets diferents»
- Pluralitat lingüística Illa i Pradales demanen als estats de la UE avalar l’oficialitat del català, l’euskera i el gallec