Conpymes demana al Govern canviar la representativitat empresarial
La patronal exigeix a Treball que compleixi el seu compromís i se li permeti l’entrada a les taules del diàleg social

La patronal Conypmes va reclamar ahir al Govern que compleixi amb el seu programa i reformi la llei de representativitat empresarial i li doni entrada al diàleg social per poder negociar així les grans reformes econòmiques. L’entitat presidida per José María Torres va emetre un comunicat en què recorda al Ministeri de Treball, departament competent en la matèria, el seu compromís explicitat en el pla anual normatiu del 2024 segons el qual s’emplaçava a donar més representativitat "a les petites i mitjanes empreses en l’àmbit del diàleg social, la negociació col·lectiva i la participació institucional", segons hi figura.
"No podem permetre que el diàleg social sigui un vedat privat d’uns pocs en què no es permet l’entrada a altres interlocutors socials, que representen les pimes amb veu pròpia i independent, i que és una conseqüència directa de la voluntat de les elits econòmiques, monopolis i oligopolis, d’imposar els seus criteris a la resta", va manifestar la patronal. Conpymes es va fundar el 2021 com a alternativa a la fins ara única patronal a escala estatal, la CEOE. Defensa que l’existència d’una sola organització que aspiri a representar sota una veu els interessos de la gran empresa i la petita subjuga els interessos de la segona als de la primera.
"Yolanda Díaz diu públicament que els acords de govern estan per complir-los i que ella es deu a la seva paraula. Doncs que compleixi", va refermar Torres en el comunicat.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se