Conjuntura
Catalunya s’aproxima a un creixement econòmic del 4%
La demanda interna i la inversió van ser els principals motors en el tercer trimestre
Per sectors, destaca l’alça dels serveis, encapçalats pel comerç, el transport i l’hostaleria

Continua l’escalada. L’economia catalana frega un creixement del 4%, en concret, del 3,9% en el tercer trimestre d’aquest any, segons l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat). El principal motor és la demanda interna, amb una alça del 3,9%, així com la inversió, amb el 4,6%. El dinamisme experimentat durant el període ha fet que es revisi a l’alça la primera estimació que es va fer, que era del 3,8%.
Arran del dinamisme experimentat, ja hi ha previsions d’un creixement per al conjunt de l’any del voltant del 3%. Una d’elles és la que fa el BBVA, així com la de la Cambra de Comerç de Barcelona. Aquestes estimacions superen amb escreix la revisió a l’alça que va portar a terme el Govern, situada en el 2,7% per a aquest any.
La consellera d’Economia, Alícia Romero, va destacar després de conèixer-se aquestes dades que "Catalunya va en la bona direcció" i va insistir en la necessitat que la generació de prosperitat sigui "compartida". En una sèrie de missatges a la xarxa social X, va assegurar: "Cal aprofitar totes les palanques que tenim a mà, també la dels pressupostos de les diverses administracions, per continuar creixent".
Més que la mitjana espanyola
El registre interanual supera en cinc dècimes el del conjunt de l’economia espanyola (3,4%) i en dos punts i nou dècimes el de la Unió europea (UE). Respecte al trimestre anterior, el creixement és de l’1%, dues dècimes més que la mitjana espanyola i sis dècimes més que la de la UE.
Tots els components de la demanda interna registren evolucions positives. El consum de les llars augmenta el 2,6%, dues dècimes més que en el trimestre anterior, i el de les Administracions públiques, el 6,7%, un punt i tres dècimes més que en el període comprès entre abril i juny.
Notícies relacionadesPel que fa a la inversió, l’augment és del 4,6%, dos punts i una dècima percentuals més que en el trimestre anterior, liderada pels béns d’equipament, cosa que indica dinamisme en l’activitat industrial i de serveis. Al sector exterior, les exportacions pugen el 3% i les importacions, el 2,7%.
Per sectors, destaca l’alça dels serveis, amb el 4,7%, encapçalats pel comerç, el transport i l’hostaleria. El turisme està sent un dels acceleradors del creixement. La indústria manté un ritme de creixement del 4,2%, impulsada especialment pels rams farmacèutic i d’alimentació; la construcció, del 2,8%, i l’agricultura, del 14,4%.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?