Reacció. Un 20% del producte
Les peixateries donen suport a l’aturada
Una pescadería dentro del Mercat de la Concepció, en una imagen de archivo /
La vaga dels pescadors del Mediterrani contra la proposta de la Comissió Europea (CE) de reduir els dies que els vaixells d’arrossegament poden sortir a navegar ja arriba a les peixateries catalanes. El fet que aquests professionals amarressin ahir i avui les embarcacions per mostrar la seva disconformitat amb la norma farà que arribi menys gènere a aquests establiments. "No hi haurà un gran desproveïment", tranquil·litzen des del Gremi de Peixaters de Catalunya. Però sí que hi haurà una reducció evident de la quantitat de peix local a la venda, com la gamba, l’escamarlà, el peix blau, el peix de sopa, l’orada, el rap, l’escórpora... Fins i tot així, des d’aquesta associació catalana de peixateries donen suport total a l’aturada. "S’està fent una tonteria de l’alçada d’un campanar", resumeix el seu president, Àlex Goñi, que veu en aquesta possible reducció de temps de treball una disminució del producte pescat i venut després a les peixateries.
El cert és que ara, a les peixateries catalanes, ja només un 20% del producte que s’hi ven és d’origen català; per això l’impacte d’aquesta normativa europea es preveu més a llarg termini o que aquesta vaga de pescadors no generarà "un gran desproveïment". El 80% de producte ve de Galícia, el País Basc i Irlanda.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Animals en perill d'extinció La foto d’un linx a Espanya que ha conquerit el món el 2026 i ha guanyat el 'Wildlife Photographer of the Year'
- Dures multes per als autocaravanistes a les zones de costa i facilitats a l'interior
- Conflicte al Pròxim Orient Els Estats Units bombardegen el pont més gran de l’Iran i amenacen d’atacar les centrals elèctriques
- ¿Perd el seu paper de refugi? L’or s’enfonsa en plena guerra i firma el seu pitjor mes des de la crisi financera del 2008: es desploma un 12%
- UN MISSATGE CLAR Flick: «No hi ha lloc per al racisme, però hem d’anar tots junts contra el racisme»
