Reacció. Un 20% del producte
Les peixateries donen suport a l’aturada
Una pescadería dentro del Mercat de la Concepció, en una imagen de archivo /
La vaga dels pescadors del Mediterrani contra la proposta de la Comissió Europea (CE) de reduir els dies que els vaixells d’arrossegament poden sortir a navegar ja arriba a les peixateries catalanes. El fet que aquests professionals amarressin ahir i avui les embarcacions per mostrar la seva disconformitat amb la norma farà que arribi menys gènere a aquests establiments. "No hi haurà un gran desproveïment", tranquil·litzen des del Gremi de Peixaters de Catalunya. Però sí que hi haurà una reducció evident de la quantitat de peix local a la venda, com la gamba, l’escamarlà, el peix blau, el peix de sopa, l’orada, el rap, l’escórpora... Fins i tot així, des d’aquesta associació catalana de peixateries donen suport total a l’aturada. "S’està fent una tonteria de l’alçada d’un campanar", resumeix el seu president, Àlex Goñi, que veu en aquesta possible reducció de temps de treball una disminució del producte pescat i venut després a les peixateries.
El cert és que ara, a les peixateries catalanes, ja només un 20% del producte que s’hi ven és d’origen català; per això l’impacte d’aquesta normativa europea es preveu més a llarg termini o que aquesta vaga de pescadors no generarà "un gran desproveïment". El 80% de producte ve de Galícia, el País Basc i Irlanda.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Anàlisi L’advocat Martín-Duarte
- Urbanitat BCN aprova la nova ordenança de civisme, en vigor a principis del 2026
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Previsió meteorològica L’episodi de pluges intenses «estàtic» s’acarnissa a Badalona, el Maresme i el Vallès a l’espera de més precipitacions
- Crisi ramadera L’últim senglar infectat canvia l’escenari: «Reforçarem la vigilància en l’entorn de Sant Cugat per detectar més casos»
- Professor i pedagog Mor als 87 anys Joaquim Arenas, un dels pares de la immersió lingüística
- Escàndol internacional Trump, Clinton i la trama Epstein d’abús sexual: les claus
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
