Comerç
La inversió de la gran distribució repunta un 34%
La patronal ANGED calcula que la facturació del 2023 va ser de 97.946 milions

La inversió feta per les empreses de distribució arriba als nivells màxims d’una dècada després de repuntar un 34%, fins als 1.250 milions d’euros, i la previsió és que continuï augmentant. L’increment es justifica per l’adaptació de les companyies a la transformació verda, amb mesures centrades a reciclar envasos, promoure l’economia circular o evitar el desaprofitament alimentari, i també a afavorir la digitalització i a complir les normes. Són xifres pertanyents a l’Informe econòmic del comerç 2024, elaborat per l’ANGED, la patronal que engloba marques com El Corte Inglés, Ikea i Carrefour.
En un any, la facturació de les empreses de l’ANGED va créixer un 5,2%, fins als 97.946 milions, pel creixement de la població, el boom del turisme i la reducció progressiva de la inflació. L’afluència a la seva xarxa comercial, a la qual s’han unit 171 botigues més, va créixer en doble dígit, amb xifres de fins als 4,5 milions de clients que les visiten diàriament. "Són xifres positives i amb un enorme impacte en la resta de l’economia", va remarcar la presidenta de l’ANGED, Matilde García Duarte.
Notícies relacionadesEs pot destacar que el 30% de les vendes es concentren en el període comprès entre el Black Friday (29 de novembre) i les festes nadalenques. És precisament en aquests mesos en què "s’ha despertat el consum", va especificar l’economista en cap de la patronal, Yolanda Fernández. Per a final del 2024 "esperem un tancament d’any amb unes vendes que en volum puguin créixer entorn del 2%", va apuntar durant la presentació de l’informe. Si es desglossa aquesta xifra, els aliments podrien pujar entorn de l’1% i l’equipament de la llar es mantindria en el 0,4%.
Respecte a l’ocupació, les empreses de l’ANGED van sumar 6.900 nous llocs de treball el 2023, fins a vorejar els 236.000 llocs de treball. Després de l’ajust provocat per la reforma laboral del 2022, el sector torna a recuperar ocupació gràcies a la flexibilitat introduïda pel conveni de grans magatzems firmat el 2023. La Comunitat de Madrid lidera en nombre d’empleats amb el 26% del total (més de 60.000 llocs de treball).
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols