És només un avançament

És només un avançament
Les peripècies que ha viscut aquesta última setmana la vicepresidenta primera i ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, per intentar que el Congrés aprovi el nou impost a la banca i una minireforma fiscal amb què recaptar 4.500 milions addicionals (segons els compromisos amb la Comissió Europea) són només l’avançament de les penúries que l’esperen quan intenti impulsar un projecte de Pressupostos.
Després d’haver sigut anul·lada dues vegades (dilluns i dijous), la Comissió d’Hisenda del Congrés ha tornat a ser convocada per avui. Si se celebra, serà l’ocasió de comprovar diverses qüestions en joc.
S’haurà de veure si el Govern aconsegueix tirar endavant el projecte de llei per a una fiscalitat global mínima del 15% per a multinacionals i grups d’empresa, fruit de l’obligada transposició d’una directiva europea que havia d’haver sigut completada el 2023. També, si Hisenda pot aconseguir encaixar en aquest projecte la creació del nou tribut sobre la banca i si les formacions d’esquerra que donen suport parlamentari al Govern acceptaran que caigui l’impost extraordinari a les energètiques, segons l’acordat a dues bandes entre el PSOE i Junts.
Notícies relacionadesS’haurà de veure si el projecte de llei podrà acollir les rebaixes d’impostos acordades entre el PSOE i Junts per a les pimes i les pujades tributàries pactades entre socialistes i Sumar per gravar més els pisos turístics, les socimis, els béns de luxe i les rendes de capital per sobre dels 300.000 euros.
Davant la falta de suports, és probable que el Govern es vegi obligat a conformar-se amb tirar endavant només l’impost mínim global del 15%. Haver d’ajornar o renunciar a la minireforma fiscal comporta el risc que Espanya hagi d’endarrerir la sol·licitud del cinquè pagament dels fons europeus Next Generation EU o optar a una quantitat inferior dels 10.000 milions. De de cara a la negociació dels Pressupostos, més que peripècies s’anticipen acrobàcies.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Champions league La Premier encareix la Champions per a Barça i Reial Madrid
- TELEVISIÓ I MAS Em ve molt de gust
- Barcelona, protagonista Una ‘spin-off’ del Clínic avança en el tractament de leucèmies
- L’ACTUALITAT BLAUGRANA Flick enterra tots els egos
- La reaparició Bernal comença un altre viatge després de la lesió