Andreu Navas, nou director de l’Agència Tributària de Catalunya

Andreu Navas
L’adaptació de l’Agència Tributària de Catalunya (ATC) al model de finançament pactat entre el PSC i ERC ja té pilot. Andreu Navas (Tarragona, 1974) ha sigut nomenat director general d’aquest organisme. La consellera de Territori i portaveu de l’executiu català, Sílvia Paneque, va assegurar ahir que Navas serà "la persona encarregada de pilotar el procés de millora" destinat a gestionar la recaptació de l’IRPF l’any 2026, com consta en el pacte amb ERC sobre la reforma del finançament, que dirigeix la consellera d’Economia, Alícia Romero. De fet, aquest organisme s’haurà de multiplicar per quatre, com va avisar el president Illa al Parlament. En l’actualitat gestiona tributs propis i cedits per 4.700 milions amb més de 800 empleats. L’objectiu, només amb l’IRPF són uns 23.000 milions. L’Executiu català ja treballa amb la Moncloa el calendari d’execució del nou model de finançament per al qual també s’ha constituït una comissió d’experts que coordina l’exnúmero dos d’Economia en el tripartit, Martí Carnicer.
Diplomat en Ciències Empresarials per la Universitat Rovira i Virgili i llicenciat en Dret i en Administració d’Empreses per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), Navas és des del 2009 inspector en cap a la Diputació de Tarragona, en concret en l’organisme autònom Base-Gestió d’Ingressos.
- Canvis a l’octubre Així serà la nova 2 en català: una desconnexió amb Gemma Nierga, Oriol Nolis i Jordi Basté
- El bus X3, la nova línia exprés de TMB, dobla el nombre de viatgers
- FUTBOL Carles Pérez, exjugador del Barça, hospitalitzat després de ser mossegat per un gos als genitals
- Sisme Un terratrèmol de magnitud 8,8 a l’est de Rússia desencadena alertes de tsunami a diversos països del Pacífic
- Per revelar dades del nòvio d’Ayuso Una associació de fiscals demana al jutge Hurtado que suspengui de funcions el fiscal general quan li obri judici oral
- Programa Habitar B! El Govern resol els set primers concursos per aixecar nou promocions de lloguer assequible a Barcelona
- Una estatunidenca al·lucina amb la infància dels nens a Espanya
- FUTBOL Carles Pérez, exjugador del Barça, hospitalitzat després de ser mossegat per un gos als genitals
- Arxivada la denúncia Antifrau avala la compra de la Casa Orsola i descarta irregularitats
- UNA ALTRA PALANCA El Barça anuncia un acord amb el Congo per promoure "la cultura i la innovació esportiva" al país