Barcelona, protagonista
El divertit hotel de Moxy arriba a l’estació de Sants
La marca més desimbolta de Marriott relleva l’històric Expo Hotel amb l’objectiu d’atraure públic jove cosmopolita i viatgers de negocis.
A peu de carrer hi ha una entrada que sembla un punt de trobada, amb un mural que recrea el perfil de la Sagrada Família del revés i que aviat serà la recepció per a grups. I els viatgers particulars agafen un ascensor que els porta a un gran multiespai on poden fer el check-in mentre prenen un còctel si els ve de gust. Tota una declaració d’intencions. Els recepcionistes comparteixen espai amb la zona de bar a l’esquena, en un ambient de chill-out, amb sofàs tous, música de fons i neons.
Així és Moxy, la marca hotelera més desimbolta i divertida del gegant mundial de l’hoteleria Marriott, que fa un mes va debutar a Barcelona (alhora que a Espanya), marcant un sonat relleu a l’històric, enorme i obsolet Expo Hotel, a pocs metres de l’estació de Sants. La seva guinda serà a finals del 2025 un restaurant i cocteleria del grup Confiteria al seu terrat.
Es tracta de la marca més jove de la trentena que hi ha sota el paraigua de Marriott i d’una estrena en gran, ja que han reformat de dalt a baix les seves 414 habitacions i els seus espais comuns. Molt ha plogut des de l’obertura d’Expo Hotel, el 1976, quan la seva ubicació era idònia per al viatger professional que anava a fires a Montjuïc. Ni el pas del temps li va restar ocupació, perquè la proximitat de l’estació ferroviària era un valor afegit clau. Així que fins i tot en la seva última etapa continuava amb bons números.
Però fa tres anys ja que el fons canadenc Brookfield Asset Management va adquirir diversos hotels al grup català Selenta i es va començar a gestar la transformació, que ha conclòs amb un hotel renovat, que portarà la marca Moxy en franquícia sota la gestió de Selenta. Per a Marriott és una aposta estratègica en un entorn cada vegada més cobejat, la frontera de l’Eixample i Sants-Montjuïc, malgrat les obres de l’estació de Sants.
No en va l’edifici veí que abans va ser el Gran Hotel Torre Catalunya es va convertir en el luxós Nobu fa només cinc anys, quan encara era propietat del grup hoteler de Jordi Mestre. Altres cadenes importants han tirat l’àncora també pels voltants.
En la nova etapa, el quatre estrelles confia a mantenir i ampliar el client fidel de turisme de negocis i congressos i a guanyar hostes internacionals joves i cosmopolites que també viatgin per oci, gràcies als seu ambient modern i informal, explica la seva directora, Mayte Santalucía. El segell Marriott (amb uns 9.000 establiments arreu del món) representa una garantia per a molts visitants.
Algunes diferències
Notícies relacionadesAquí s’ha optat per mantenir l’estructura d’algunes grans sales que, amb un interiorisme modern, permeten reunions de feina a usuaris corporatius. En aquesta mateixa planta 3a conviuen la zona de bar i restauració, una biblioteca, una zona de coworking i intercanvi d’idees, un espai afterwork on relaxar-se amb futbolí i altres jocs, un gimnàs obert les 24 hores i diverses zones de lounge. Tot el que el fa "divertit". És on esmorzen també centenars d’hostes.
Dotar el nou hotel de símbols barcelonins ha sigut un altre objectiu. Marriott volia recrear l’"ambient festiu" i colorit de la ciutat. El resultat és un disseny que barreja el tradicional trencadís amb l’estil industrial. Hi ha picades d’ullet a Dalí, Miró i Gaudí, i murals que evoquen la ciutat i els seus barris, representats a les habitacions en murals de l’artista barcelonina Sira Lobo. Aquestes habitacions aposten per la funcionalitat i la simplicitat, però amb elements de "gran qualitat".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Sinistre a França Qui eren les víctimes de l'accident d'autobús que tornava d'Andorra a L'Hospitalet?
- ASSUMPTES PROPIS Cristina Fallarás : "No puc comptar quantes vegades m’han violat"
- Quatre morts en l’accident d’un bus que tornava a BCN
- Les mutualitats es concentren a Catalunya i guanyen assegurats
- La protagonista del congrés de Sevilla
- Barcelona, protagonista Sandra Durany, de Natura: "Som els reis del regal"
- TELEVISIÓ I MAS El documental de la Xarxa sobre la ràdio local
- Handbol L’"angoixant" lesió de Pol Valera
- Eurolliga Butajevas, la via juvenil del bàsquet
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA Manolo: "Ens prenem seriosament la Copa, cal sortir a mossegar"