Endesa accelera cap a un benefici de 1.700 milions d’euros aquest any
L’elèctrica dispara un 32,6% els seus guanys en els primers nou mesos i trenca la tendència de diversos trimestres de caigudes

José Bogas, CEO d’Endesa. | EUROPA PRESS
Endesa torna a créixer amb força després de diversos trimestres de caigudes. La companyia comandada per José Bogas va arribar a un benefici net de 1.404 milions d’euros en els nou primers mesos de l’any, fet que suposa un increment del 32,6% i un resultat brut d’explotació (ebitda) de 3.881 milions, un 15,7% més. La rendibilitat a l’alça s’ha vist impulsada per la normalització del negoci de gas, i malgrat l’impacte als comptes de l’impost especial a les grans energètiques.
Després de la tornada al camí de creixement, Endesa ha confirmat que es troba en una "situació còmoda" per aconseguir el rang alt dels objectius financers fixats per al 2024, que passen per tancar l’any amb un ebitda d’entre 4.900 i 5.200 milions (entre un 11% i un 18% més que l’any passat, quan va ser de 4.392 milions) i un benefici ordinari net d’entre 1.600 i 1.700 milions (amb alces d’entre el 68% i el 78%, des del resultat net de 951 milions del 2023).
L’impuls en els seus resultats a tancament de setembre es va veure recolzat per l’aportació positiva de totes les línies de negoci. Tant les que operen en el mercat liberalitzat (generació i comercialització, que sumen 425 milions, amb una alça interanual del 20%) com en el mercat regulat (xarxes de distribució, amb una alça del 7%, després d’aportar 102 milions més que el 2023). La companyia, no obstant, va registrar uns ingressos entre gener i setembre de 15.765 milions d’euros, cosa que suposa un descens del 17,9% davant dels 19.211 milions de fa un any.
- Horta-Guinardó Les disputes obliguen a tancar l’Associació de Veïns del Carmel
- Futbol El Barça va concedir a Limak l’obra del Camp Nou malgrat que un informe tècnic li atorgava la pitjor puntuació
- Testimoni Commoció a València per l’home trobat mort després de 15 anys: «Mentre pagues, ningú es preocupa de si ets viu»
- Seguretat Social El Govern proposa apujar la quota dels autònoms entre 11 i 200 euros el 2026
- Dotze d’octubre Una recepció sense Sánchez ni Ayuso
- Així és com pots evitar una de les estafes telefòniques més comunes de l'any 2025
- L'ànima vella i l'esperit jove del Toro més contemporani
- Sense previsió de represa La dana Alice obliga a cancel·lar 27 trens en el corredor ferroviari entre Barcelona i València
- Seguretat Social El Govern proposa apujar la quota dels autònoms entre 11 i 200 euros el 2026
- Futbol El Barça va concedir a Limak l’obra del Camp Nou malgrat que un informe tècnic li atorgava la pitjor puntuació