Europastry i EV Motors juguen amb la borsa
El grup de masses congelades decideix per segona vegada cancel·lar el salt al parquet. La nova Ebro vol accelerar en el mercat. D’altres continuen sospesant.
A última hora d’ahir, Europastry va decidir cancel·lar la seva sortida al mercat continu de la Borsa de Barcelona, prevista per a aquest dijous, 10 d’octubre. La setmana vinent, si no es produeix també una cancel·lació d’última hora, qui obrirà la seva nova etapa en el BME Growth serà la, fins fa uns mesos, desconeguda EV Motors, que l’abril d’aquest any va firmar un acord amb la firma automobilística xinesa Chery, una aliança per ressuscitar després de 40 anys els vehicles Ebro.
Europastry va facturar 1.346 milions d’euros i va obtenir 69 milions de beneficis el 2023. Aquest any va camí d’acostar-se a unes vendes de 1.450 milions. Espera uns creixements anuals sostinguts fins a un màxim del 10% en els pròxims anys amb l’esperança que el mercat del pa i la brioixeria congelada continuï creixent en els principals mercats en els quals és present. Aspira que el 45% del negoci que manté a Espanya continuï reduint-se. Entre els seus clients hi ha des de Manolo Bakes fins a Costco, Santagloria, Vicio, Continente i Whole Foods. Estimava poder arribar en borsa a una valoració de 1.448 milions d’euros. Compta amb 5.334 empleats. El free float en el mercat estarà entre el 20% i el 25% de les seves accions.
EV Motors promet facturar 36 milions d’euros i perdre 29 milions aquest any. El seu objectiu el 2029 és facturar 1.918 milions i guanyar 250 milions. El 31 de desembre del 2023 el seu deute ascendia a 102 milions i el seu ebitda era de -11,1. "La capacitat futura del grup, el projecte del qual és molt ambiciós, espera creixement en negoci molt accelerat i rellevant", explica en el seu informe enviat a la Borsa, ple de tots els riscos possibles. Avui, una tercera part del negoci depèn de dos clients: Koenigsegg i Toyota.
L’èxit d’EV Motors depèn de la seva capacitat de vendre el seu projecte de furgonetes i pick-ups Ebro, la marca de vehicles industrials ressuscitada després de 40 anys als llimbs. Per aconseguir-ho, amb diverses ampliacions de capital (8,2 milions el 2023 i 4,7 milions el 2024) més ajudes públiques, van comprar els terrenys i la capacitat industrial de Nissan a la Zona Franca de Barcelona, amb una producció potencial de 200.000 vehicles anuals. Va firmar una aliança amb l’empresa xinesa Chery, a la firma de la qual va assistir el president del Govern, Pedro Sánchez. Chery veu en EV la seva entrada al mercat europeu.
EV Motors, presidida per Rafael Ruiz, principal accionista junt amb Daniel Asensio i Pedro Calef (CEO d’Ebro), vol ser la resposta espanyola "en un mercat ansiós per disposar de solucions respectuoses amb el medi ambient". Espera obtenir una valoració de 328 milions en la seva sortida amb un free float del 25%.
Notícies relacionadesEuropastry i EV/Ebro pretenen animar un mercat que ha tingut el grup Puig com a protagonista el 2024. Des de la seva sortida el 3 de maig, la seva acció ha caigut un 18% fins a 20 euros i 11.340 milions de valoració. ¿Hi haurà més sortides? El grup de serveis, construcció i energia Cox, presidit per Enrique Riquelme, ha anunciat el seu interès a llançar una OPV de la seva matriu aquest trimestre, amb una valoració de 1.200 milions. Cox Energía, que ja cotitza amb un valor de 275 milions, es mantindria com a filial.
¿De què depèn que surtin més empreses a cotitzar? L’Ibex 35 s’ha revaloritzat un 16% des de començament d’any i es manté la sensació del bon to gràcies a l’evolució econòmica. No obstant, l’empresa tèxtil Tendam, l’aerolínia Volotea i la de turisme Hotelbeds/HBX han ajornat els seus interessos igual com el gegant mundial de joc i casinos Cirsa, propietat del fons Blackstone. Ahir, en un acte organitzat per Prensa Ibérica a Sant Fruitós de Bages (Barcelona), el seu president, Joaquim Agut, donava alguna clau: l’empresa continua pensant a sortir a borsa el 2025, però tot queda a càrrec de l’evolució de la situació geopolítica i com afecti els mercats. La prudència no convida a assumir riscos innecessaris.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Infraestructura estratègica Espanya i França busquen una "ruta marítima alternativa" per al BarMar
- El tramvia arriba a Verdaguer i ja posa la vista a Francesc Macià
- Europa adverteix que "netejar" cursos agreuja la força destructiva de les riuades
- Un xàfec desborda la riera de Cadaqués i arrossega cotxes
- Noves proves de l’ADN fan un gir al cas Helena Jubany