Moda nupcial
Rosa Clará invertirà 20 milions en una nova seu a l’Hospitalet
L’empresa concentrarà oficines, disseny i producció en 12.000 metres quadrats
La firma compta amb 500 empleats i l’any passat va obtenir uns ingressos de 71 milions d’euros
L’empresa de moda nupcial Rosa Clará es prepara per executar la que serà la inversió més gran de la seva història. Són 20 milions d’euros destinats tots a un sol projecte: el de construir una nova seu corporativa a l’Hospitalet de Llobregat que allotgi, entre altres coses, les oficines que avui té ubicades a Barcelona. Aquest nou edifici se situarà just al costat de l’immoble que actualment utilitzen com a centre de logística i producció, una infraestructura de 5.000 metres quadrats ubicada un parell d’illes darrere d’on Puig té la seva seu i molt a prop de l’avinguda Carrilet.
Rosa Clará. | ARXIU /
Segons va informar la mateixa companyia ahir en un comunicat, el que ha fet és comprar el solar de 4.000 metres quadrats que confina amb aquest centre. Allà projecta la construcció d’un edifici més del doble de gran (12.000 metres quadrats) on concentrarà els serveis corporatius (cosa que avui es fa des del barri de Sarrià de Barcelona), el centre de disseny i producció, i una "innovadora instal·lació que permetrà millorar l’eficiència operativa i ampliar substancialment la capacitat logística de la companyia".
Creixement
Així, Rosa Clará acabarà comptant amb dues seus: la que està situada a Sant Just Desvern i que allotja un dels showrooms més importants per a la marca, i la que se situarà a l’Hospitalet de Llobregat. El pla és que aquesta última estigui acabada el 2026. Segons remarca el conseller delegat de la companyia, Manuel Cano, tot això es tradueix en un total de 22.000 metres quadrats de capacitat operativa, "cosa que blinda les expectatives de creixement dels anys vinents".
Aquesta perspectiva de creixement futur passa en bona mesura pels Estats Units, on Rosa Clará té botigues a Miami i Chicago, i on preveu reforçar-se en els pròxims anys. "En aquests moments estem analitzant altres ciutats on continuar amb l’expansió, com són Los Angeles, Dallas, Atlanta i Boston", admet el vicepresident del grup, Daniel Clará, en aquest comunicat. "El desenvolupament del retail al país complementarà la distribució ja existent al canal multimarca, el creixement del qual també és prioritari per a Rosa Clará".
En conjunt, aquest grup dedicat a la moda nupcial ven els seus productes a més de 80 països a través d’una xarxa de botigues pròpies, franquícies i més de 4.000 establiments multimarca (és a dir, negocis que venen vestits de múltiples empreses). Això es tradueix en una plantilla de 500 persones i uns ingressos que l’any passat van superar els 71 milions d’euros. L’empresa no comparteix el resultat net, però sí que assegura haver aconseguit un ebitda (una espècie de benefici brut) de 15,5 milions d’euros.
- Salut a la tercera edat La genètica dels superavis pesa més en la seva longevitat que els hàbits
- PEDERÀSTIA A L’ESGLÉSIA La víctima d’El Pilar va dir als capellans que era un "regal sexual"
- #METOO Més de 20 dones acusen Eduard Cortés d’assetjament sexual
- Ajudes La Diputació de Barcelona injecta 50 milions als ajuntaments
- Rosa Moret: "Ella deia que quina tonteria, això de ser la més longeva"
- José Luis Duran: "Per a una empresa, pagar el que li suposa una FP dual intensiva és ‘peccata minuta’"
- El Govern català revisarà els indicadors perquè els pacients "estiguin ben atesos"
- Salut emplaça a diagnosticar trastorns mentals greus
- Muntanyisme Mor un senderista de l’Hospitalet a l’entorn del cim Castell d’Acher
- Andrea Almenta: "La mort no pot ser un tabú; és l’única certesa que tenim"