Apunt
El coet de Sánchez

Pedro Sánchez /
A un jugador de risc com el president Pedro Sánchez, acostumat a navegar en mars molt tèrbols i a arribar, malgrat això, generalment a bon port, li solen sortir bé les jugades. I és el que, de moment, està passant amb una economia dinàmica. L’últim a apuntar-se a les revisions del creixement a l’alça ha sigut el Banc d’Espanya, fins al 2,8% aquest any. És la tercera vegada que aquesta institució ha de modificar en positiu les seves estimacions a causa de l’empenta de l’activitat.
Fa unes setmanes, Sánchez va assegurar que l’economia anava com un coet. No sé si tant, però la veritat és que a mesura que han transcorregut els mesos, els pronòstics s’han hagut d’anar variant a l’alça. I un exemple també és Catalunya, on ja està en marxa un nou Govern presidit per Salvador Ila i on la taxa interanual de creixement ha arribat al 3% en el segon trimestre, davant el 2,9% a escala nacional. Les perspectives, de moment, són positives.
Notícies relacionadesDe fet, alguns assessors que tenen contacte amb empreses a Catalunya asseguren que el clima ha canviat, per a bé. "Hi ha més predisposició a plantejar-se inversions a mitjà i llarg termini que fa uns mesos", apunten. És una cosa bastant diferent del que passava en el període més convuls del procés i que ha coincidit amb la desinflamació dels carrers. L’últim 11 de setembre va ser un exemple d’això, amb un independentisme dividit i, en alguns casos, esgotat.
Atesa la situació de l’economia –durant les bonances és molt més fàcil emprendre aquests reptes que durant les crisis– farien bé el Govern, els seus socis i l’oposició de posar-se les piles per consensuar uns mínims que permetin encarar problemes més estructurals, com el baix ritme de creixement de la productivitat i, per tant, de millora de la renda per càpita, que, al seu torn, és el principal element que impulsa el progrés d’un país. Així, el coet en el qual afirma Sánchez que s’ha convertit l’economia tindrà una destinació concreta en comptes de créixer sense un rumb clar, com arran d’altres períodes de bonança.
- Crònica rosa L’amor sí que té edat
- Lapsus temporals Això significa no recordar paraules o confondre el nom de les persones
- El banc català confirma que hi ha "sobre la taula" una fusió alternativa
- Alts càrrecs del sector públic Junts i ERC pacten amb el PSOE col·locar afins en institucions i en empreses
- El Consell «sabia perfectament» que el Poio s’havia desbordat 3 hores abans de l’SMS
- Avançar el rellotge ¿Quan és el canvi d’hora del 2025? Data de l’arribada de l’horari d’estiu
- PSOE El ministre Ángel Víctor Torres anuncia que pateix càncer
- Clàssic a Montjuïc El Madrid guanya el Barça per primera vegada en la seva història i li recorda que no és immortal (1-3)
- Girona Un intent d’ocupació a Font de la Pólvora (Girona) deriva en disturbis i un grup assalta i causa destrosses al centre cívic
- Tres muntanyencs morts El bomber que va atendre les víctimes del Moncayo: «Les condicions climàtiques eren extremes. A l’arribar, un ja havia mort»