Més taronges i menys llimones i mandarines a la collita de cítrics
La producció serà lleugerament inferior a la passada a causa de la intensa calor de l’estiu
Els productors de cítrics tenen una previsió de collita aquest any a Espanya de 5,842 milions de tones, una estimació, que, un any més, s’ha vist alterada per la sequera i l’excessiva calor en períodes clau durant el desenvolupament dels fruits, segons va explicar la directora general de Produccions i Mercats Agraris, Elena Busutil, a representants del sector. Davant aquestes expectatives, és previsible que els preus que paga el consumidor es mantinguin estables respecte als de l’any passat, tot i que en això també influirà el producte que s’importi d’altres països.
El càlcul del Ministeri d’Agricultura s’ha elaborat a partir de les dades facilitades per les principals comunitats autònomes amb producció citrícola i suposa una previsió de 60.500 tones menys –un 1% per sota– de les xifres provisionals de la temporada 2023-2024. També són un 8,6% inferiors a la mitjana de les últimes cinc campanyes.
Amb tot, els pronòstics canvien en funció del cítric. Les previsions per a la taronja augmenten respecte a la passada campanya i baixen especialment per a la llimona i també per als petits cítrics, com la mandarina, mentre que es mantenen en els mateixos nivells per a l’aranja.
Notícies relacionadesEn concret, tot apunta que, si no canvien les condicions climàtiques, es produiran 2,975 milions de tones de taronges, cosa que suposa un 8,8% (242.500 tones) més que la passada campanya, tot i que continua sent un 8,2% (-266.000 tones) per sota de la mitjana. Aquest és el cítric més produït a Espanya, ja que representa el 51% del volum total. El 72% de les taronges que es cultiven aquí són de varietats del grup califòrnia.
La producció de petits cítrics s’elevaria a la pròxima campanya a 1,831 milions de tones, una quantitat que és un 3,3% (62.400 tones) inferior a l’anterior i se situa un 9,6% per sota de la mitjana.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Has treballat menys de 25 anys? Així és com pots aconseguir les cotitzacions gratuïtes de la Seguretat Social
- Envelliment i salut mental: acceptar-se, empoderar-se, créixer
- Tecnologia i psicologia Un de cada vuit adolescents recorre a la IA en moments de malestar emocional
- El Barça fregeix l’Olympiacos amb defensa i 13 triples
