Els aeroports espanyols creixen més d’un 10% fins al juliol
Durant els set primers mesos de l’any, els aeroports de la xarxa d’Aena a Espanya han rebut un total de 176 milions de passatgers, cosa que representa un 10,6% més que el 2023, segons dades fetes públiques ahir pel Ministeri de Transports. Fins al juliol es van registrar 1,4 milions de moviments d’aeronaus (+8%) i es van transportar 711.439 tones de mercaderies, un 19,7% més que en el mateix període del 2023.
Espanya va tancar el setè mes amb rècord històric de passatgers i moviments d’aeronaus, de manera que manté la tendència alcista des de començaments l’any i de bona part de l’any passat. El juliol del 2024, Aena va rebre 31,9 milions de passatgers, un 7,2% més que el mateix mes del 2023; va gestionar 259.841 moviments d’aeronaus, un 7,3% més que el 2023; i es van transportar 106.659 tones de mercaderia, un 22,9% més que l’any passat.
Del total de viatgers del juliol, 31,8 milions van correspondre a passatgers comercials; 22,2 milions van viatjar en vols internacionals, un 8,9% més respecte al juliol del 2023; i 9,5 milions ho van fer en vols nacionals, un 3,3% més que l’any passat.
- Després d'un mes i mig Rodalies preveu reobrir la R3 entre la Garriga i Ripoll aquest dimecres
- Neix a Sant Joan de Vilatorrada EcoCarrer, una aplicació per digitalitzar tota la vegetació: «Hi ha verd per tot arreu, però sovint és invisible»
- Sarau anual La restauració de Barcelona torna a omplir La Paloma de cares conegudes i homenatja Alberto San Juan
- Medi ambient ¿Què és la marea blava que cobreix platges de la Costa Brava? Així són les 'falses' meduses que arrosseguen els corrents i el vent
- Avenç científic Una anàlisi de sang podria predir la demència en dones fins a 25 anys abans de l’aparició dels primers símptomes
