El Consell de Defensa del Contribuent insisteix a reclamar cites prèvies més flexibles
Un informe de l’organisme consultiu apunta que, malgrat els avenços, ha de millorar la correspondència entre l’oferta i la demanda a cada oficina i Administració

Jesús Rodríguez Márquez
Tot i que admet avenços en la millora de la cita prèvia, el Consell de Defensa del Contribuent reclama aprofundir en un model "híbrid". La fórmula consistiria en l’obligatorietat de la cita prèvia, però amb excepcions, com les destinades a persones de més de 65 anys, que ja s’han anat implantant, els afectats per la fractura digital o un canal específic per als professionals tributaris, així com els tràmits urgents.
És una de les conclusions que s’extreuen de la memòria de l’any 2023 d’aquest organisme consultiu col·legiat integrat en el Ministeri d’Hisenda i presidit per Jesús Rodríguez Márquez, codirector del Congrés Fiscal de Lefebvre, soci director de Pràctica Tributària d’Ideo Legal i professor titular de Dret Financer i Tributari.
L’informe afirma que, malgrat els avenços, "s’han de continuar realitzant esforços de millora, com una millor correspondència entre l’oferta i la demanda de cites en cada una de les oficines i administracions de l’Agència. En termes globals, la capacitat instal·lada supera la demanda, però no passa així en tots els llocs ni en tots els serveis. També s’han d’estudiar nous tràmits urgents que s’exceptuïn del sistema de cita prèvia".
Notícies relacionades"Clima contrari"
L’anàlisi admet que "en els últims temps s’ha desenvolupat al nostre país un clima contrari al sistema de cita prèvia en l’Administració". En total, l’Agència Tributària atén uns 5 milions de contribuents amb cita i, segons el consell, des del 2016, "són freqüents les queixes que presenten els contribuents, relacionades amb la cita prèvia". Aquesta proporció de les queixes es manté estable entorn del 8% i el 10% del total. En tot cas, la majoria de protestes són per "deficiències en el funcionament concret" del sistema.
- La nova Casa Blanca Les protestes contra Trump s’estenen per tot els EUA
- Accident aeri Un avió amb 242 passatgers amb destinació a Londres s'estavella durant l'enlairament en una ciutat de l'Índia
- Presumptes comissions Santos Cerdán dimiteix com a secretari d'Organització i deixa el seu escó al Congrés
- Tempesta judicial i política Una gravació de Koldo vincula Santos Cerdán amb comissions
- La relació post-Brexit La UE, Espanya i el Regne Unit segellen un acord polític històric sobre Gibraltar
- Troben un cos que podria ser el de la catalana desapareguda el desembre passat al Pirineu francès amb el seu company
- Compareixença a Ferraz Sánchez demana "perdó" per confiar en Santos Cerdán, evita concretar la seva responsabilitat i descarta eleccions
- Sisme al PSOE Les 15 frases de Pedro Sánchez contra Santos Cerdán: "Mai hauria hagut de confiar en ell"
- Accident Troben un passatger supervivent de l'accident d'avió d'Air India
- Manual per entendre el Nutriscore: ¿per què el pa integral és un aliment A i l’oli d’oliva és B?