Treball posposa per al setembre la negociació per reduir la jornada
Els sindicats critiquen les dilacions mentre la patronal continua rebutjant una «reforma imposada» / El Govern pretenia tancar un acord al juliol

El resultat d’una nova llei per a la reducció de la jornada laboral haurà d’esperar, com a mínim, fins al setembre. L’estratègia de dilació de la patronal ha funcionat i el Ministeri de Treball no ha aconseguit, com pretenia, tancar aquesta carpeta abans d’anar-se’n de vacances. Els sindicats, que veuen com més dilació, més concessions van aconseguint els empresaris, van sortir ahir de la reunió ratificant la seva amenaça de mobilitzacions a partir del setembre per mirar d’esperonar les converses.
Pocs avenços va aconseguir el Ministeri de Treball ahir en la cita que va mantenir amb la patronal i els sindicats per abordar la reducció de jornada a les 37,5 hores setmanals. Una reforma que està cridada a ser la llei estrella, laboralment parlant, de la legislatura i que tindrà un gran impacte en el mercat laboral, ja que pot afectar la jornada màxima de vuit de cada deu assalariats coberts per un conveni col·lectiu, segons les dades recopilades per Treball sobre negociació col·lectiva.
La patronal, malgrat que en les dues últimes reunions el departament liderat per Yolanda Díaz li ha anat donant corda amb més capacitat per distribuir la jornada al llarg de l’any o obrint-se a una aplicació esglaonada de la reducció, va mantenir la seva postura contrària a abordar per llei aquesta qüestió. "Continuem rebutjant una reforma imposada de la jornada legal, ja que aquesta matèria ja es treballa en la negociació col·lectiva", diuen fonts de la CEOE.
Un missatge de rebuig que contrasta amb l’optimisme que ha volgut imprimir-li el secretari d’Estat d’Ocupació, Joaquín Pérez Rey. "La taula ha avançat de manera molt positiva, hem concretat el perímetre en el qual ens estem movent. [...] El clima de la taula ha sigut molt oportú. Crec que hi ha hagut un intent constructiu de totes les parts per assolir un acord", va manifestar.
Registre horari
Notícies relacionadesUna opinió que no van compartir els sindicats. "Apel·lem de nou a la patronal perquè per fi se sumi a una negociació de bona fe", va declarar després del conclave el vicesecretari general d’UGT, Fernando Luján. "Si hi ha possibilitat d’acord, si la patronal vol entrar a negociar de bona fe, nosaltres entrarem també a negociar aquesta flexibilitat [en l’entrada en vigor], sempre amb uns certs límits i que l’objectiu són les 37,5 hores", va afirmar el secretari d’estudis i formació sindical de CCOO, Carlos Gutiérrez.
El Ministeri de Treball va remetre una nova proposta als agents socials que incorpora més sancions a les empreses que incompleixin la seva obligació de registre horari. L’Executiu planteja ara que les empreses siguin multades per cadascun dels empleats als quals no computi eficaçment la seva jornada, no només una multa per empresa, tal com està previst ara en la norma. Una modificació que multiplicaria substancialment l’import per pagar per a les societats incomplidores.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán