CrowdStrike
La firma que va detectar el ciberatac a Sony el 2014

undefined39080616 tqa01 estambul turqu a 27 06 2017 un ingeniero revisa u181005191303 /
Al darrere del caos informàtic mundial que va tenir lloc ahir hi ha una fallada involuntària de CrowdStrike, una de les principals empreses de ciberseguretat al núvol. Situada a Texas, aquesta multinacional tecnològica fundada el 2011 és una de les firmes més utilitzades del món. La seva missió és anticipar-se a possibles ciberatacs i garantir la protecció dels seus més de 29.000 clients, entre ells governs i empreses privades com Microsoft. Les seves investigacions van aconseguir detectar el pirateig a Sony Pictures el 2014 per part de Corea del Nord i el robatori de dades que grups de la intel·ligència russa van perpetrar al Partit Demòcrata dels EUA i a la campanya presidencial de Hillary Clinton entre el 2015 i el 2016.
CrowdStrike va confirmar que el que va passar ahir "no és un incident de seguretat ni un ciberatac", en paraules del seu president i director executiu, George Kurtz, antic cap de tecnologia de McAfee. Sembla que el que va paralitzar l’activitat a la xarxa dels seus clients va ser una actualització errònia de Falcon, el seu programa per "aturar infraccions al núvol" .
CrowdStrike cotitza al Nasdaq i la seva capitalització borsària se situa en 83.480 milions de dòlars.
- Testimoni D’un casament secret amb una catalana a un matrimoni concertat al Pakistan: «He assumit que no em tornaré a enamorar»
- Reinvenció d’una icona La multimilionària reforma de l’hotel Arts
- Badalona Albiol denuncia la falta d’infraestructures que ha obligat a tancar les platges de Badalona: «En 11 anys no s’ha construït res»
- Històries de les Glòries (4) L’escalèxtric viatger de Porcioles
- Òbit Mor Verónica Echegui als 42 anys
- El Japó esgota les seves existències de te matcha i aquest serà el seu “fals” substitut
- Previsió meteorològica Setmana d’inestabilitat a Catalunya: el temps canvia i arriben núvols i tempestes
- Perfil Verónica Echegui, l’actriu que va saber desmarcar-se de la Juani per construir-se una carrera
- Des de Jordània Collboni, després del veto d’Israel: «És anecdòtic, el més greu és que no entrin camions a Gaza»
- Entrada en servei El nou carril bus de la B-23 arriba des d’avui fins a la Diagonal de Barcelona