Blackstone accelera en la rehabilitació energètica a través d’Effic

Blackstone, a través de la societat Effic, s’ha proposat accelerar en el negoci de la rehabilitació que inclou millores de l’eficiència energètica. L’objectiu és actuar en una mitjana de 150 comunitats de veïns al mes, cosa que suposarà unes 1.800 a l’any, explica Eduard Mendiluce, el responsable d’aquesta activitat i dels dos altres negocis immobiliaris d’aquest gegant dels EUA, Anticipa i Aliseda. El mercat potencial és gegant, ja que s’estima que és de més de 12 milions de vivendes que són ineficients energèticament.
En l’actualitat han intermediat en unes 300 actuacions en comunitats de veïns essencialment a Madrid, Catalunya, el País Valencià i Andalusia, però només en la meitat ho han pogut fer amb fons Next Generation, malgrat que existeix una dotació de 3.500 milions d’euros per a rehabilitacions que comporten millores d’eficiència energètica. "La distribució dels fons i les de les comunitats autònomes i ajuntaments va molt lenta", explica. Un expedient pot trigar entre 18 i 24 mesos o més a resoldre’s.
Notícies relacionadesPréstecs per 10 anys
Davant aquestes demores i la incapacitat de donar data als propietaris per a la percepció de les ajudes, Effic ha decidit que "no es pot enganyar els veïns" i les operacions es tanquen mitjançant préstecs a la comunitat per 10 anys, amb un de carència i tipus entre el 5% i el 6% dels principals bancs. En finques estàndard, això suposa una quota d’entre 120 i 130 euros al mes a què es poden restar uns 40 euros mensuals per l’estalvi energètic obtingut. A més hi ha deduccions en l’IRPF, recorda Mendiluce. En qualsevol cas, si els propietaris ho demanen també es poden demanar les ajudes a posteriori. L’obra mitjana ascendeix a uns 150.000 euros, que inclou des de tancaments a les finestres, aerotèrmia, bombes de fred o calor més eficients i impermeabilització de façanes (SAT), entre d’altres.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Cinema 'Sirat', d'Oliver Laxe, representarà Espanya als Oscar 2026
- «Genocidi» a Gaza El Govern aprovarà dimarts el decret d’embargament a Israel després de resoldre els esculls a duanes
- El piromusical dels Estopa
- Vida i llegat de Durruti en òpera rock