La Fed manté els tipus i suggereix que aquest any només els reduirà un cop
L’alta inflació obliga el banc central dels EUA a reduir les retallades previstes

La Reserva Federal (Fed) va decidir ahir mantenir els tipus d’interès sense canvis, com s’esperava, en l’interval del 5,25%-5,5% al qual els va elevar el juliol de l’any passat. La persistència de l’alta inflació als Estats Units, així, va obligar el banc central del país a mantenir el preu del diner en el seu nivell més alt des del 2001 i a retardar la desescalada de la lluita per domar l’IPC, que va fer que apugés tipus en 5,25 punts percentuals entre el març del 2022 i l’estiu passat. Al contrari que altres autoritats monetàries, com el Banc Central Europeu (BCE), els preus no han donat marge encara a la Fed per suavitzar la seva estratègia.
De fet, la majoria dels 19 màxims dirigents del banc central nord-americà (els membres del seu consell i els presidents dels bancs centrals regionals del país) preveuen ara una sola retallada de tipus fins a finals d’any, enfront els tres que esperaven fins ara. Això sí, el president de la Fed, Jerome Powell, va precisar que 15 dels 19 es mouen entre esperar una o dues retallades, si bé a l’haver de concretar han considerat més probable que n’hi hagi una.
Notícies relacionadesLa reducció de les baixades de tipus esperables és el missatge més rellevant de la reunió i demostra la dificultat de reduir l’alt nivell de preus als Estats Units. La inflació al país va baixar amb força des del màxim del 9,1% del juny del 2022 al 3% del mateix mes del 2023, fet que va portar el mercat la tardor passada a esperar entre sis i set baixades de tipus al llarg del 2024. No obstant, la reducció de l’IPC s’ha frenat en els últims mesos i l’índex no aconsegueix baixar de la barrera del 3%.
Els alt càrrecs de la Fed van limitar al desembre –i van mantenir al març– les retallades previsibles per a aquest exercici a tres de 0,25 punts i ara les han reduït encara més, en línia amb l’expectativa dels analistes.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Escalada Bany de masses per a Alberto Ginés anant cap a la final mundial
- Clàudia Pina hi posa l’art
- Hisenda va maniobrar per evitar la imputació del PP en el cas Bárcenas després d’informar-ne Montoro
- L’exministre va rebre informació confidencial sobre la jutge del cas dels eros a Andalusia
- El correu de la cúpula d’Hisenda a l’exministre del PP mesos abans de la detenció de Rato